|
|
||||
|
||||
En deilig Fiskerett
Jeg vil "dele" en deilig fiskerett med dere, den fikk vi og i Naoussa
Det nærmeste jeg kan sammenligne med er Bacalao tror jeg, en g r e s k variant - ikke bare var smaken helt fantastisk god, men selve fisken var fast og fin, "skivet" seg helt perfekt: Her er "oppskriften" : |
|
||||
|
||||
Sv: En deilig Fiskerett
Tack för tipset .Vi hade denna fiskrätt till lunch idag.Enligt recept som finns här på Kalimera.Gott !!
|
|
||||
|
||||
Citat:
- det skulle jeg gjerne forsøke jeg og Men, jeg søkte i dette forumet nå, uten å finne noen recept/oppskrift Hva heter retten her / hvor fant du den? |
|
||||
|
||||
Vänsterspalten: OM GREKLAND - Matrecept - Psaria plaki.
Karin |
|
||||
|
||||
Takk, Karin
|
|
||||
|
||||
I går laget jeg "Psari Plaki" og det v a r godt , selv om det ikke var i nærheten av å smake s å deilig som retten vi fikk i Naussa ( bildet)
Uansett - stor takk til Marie Hellberg for oppskriften Mens "grønnsakene" smakte h e r l i g, lå fisken (fine ryggstykker av torskefilet) ganske hvit og fhv lite "påvirket" av det gode den var dekket av Jeg vet ikke hvilken fisk de brukte i Naoussa, men neste gang skal jeg forsøke en annen fisk, kanskje lettsaltet torskefilet ? - og ha formen i ovnen på lav temp og mye lenger Siden det står "slowly" i den greske tavernaoppskriften, tror jeg de har den i ovnen lenger enn 200gr/30-35 min, jeg brukte ca 170gr i 40 min. Noen som har forslag til fiskeslag og steke/koketemp? |
|
|