|
|
||||
|
||||
Världens tio populäraste länder
SvD listar FN:s turistorganisation UNWTO:s lista över de mest besökta turistländerna i världen. Grekland är inte bland de tio första. Så här ser listan ut:
1. Frankrike 2. USA 3. Spanien 4. Kina 5. Italien 6. Turkiet 7. Tyskland 8. Storbritannien 9. Ryssland 10. Thailand |
|
|||
|
|||
Sv: Världens tio populäraste länder
Om man regner det ud i forhold til landenes indbyggerantal, ser det nok anderledes ud...
|
|
|||
|
|||
Ja där ser man att Sverige ej heller är med på listan och inte heller Grekland?
Underligt att Turkiet ligger på 6:e plats tycker jag. Alltså före Grekland /Marja |
|
||||
|
||||
Förvisso vill säkert många greker att deras land ska vara med i top10, men jag tror att många greklandsälskare med mig är tacksamma så länge vi får ha Grekland ifred.
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Intressant artikel i GTP. Jag undrar hur det skall gå för byggandet på Kastellis flygplats med sponsorer och planer? Och hur blir det på Chanias överbelastade flygplats i framtiden? Undrandes Marja? |
|
|||
|
|||
Ursäkta mig Jag menade såklart att Heraklions flygplats verkar ha nått sitt kapacitetstak enligt artikeln enligt GTP.
/Marja |
|
||||
|
||||
RYSSLAND??
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citat:
På Chanias flygplats håller man på för fullt att bygger ut. Herakleons flygplats är verkligen i behov av upprustning. Där har jag missat ett flyg pga att info- skyltar visade fel info eller inte fungerade alls, men det berodde också på att jag kom med en incheckning utskriven från Internet, men jag blev inte alls arg, tänkte att detta var en ny erfarenhet Ankomsthallen också är nästan ingenting helt utan info, vilket gjorde att jag en gång missade en gäst, men vi fann varandra senare |
|
|||
|
|||
Citat:
Men jag kan inte låta bli att säga att jag håller med och förstår Netwolfs upprördhet i flera stycken. Hur kan det ske ett folkmord inför våra ögon är helt fruktansvärt och att Turkiet vägrar öppna gränsen? /Marja |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Marja;341235
Men jag kan inte låta bli att säga att jag håller med och förstår Netwolfs upprördhet i flera stycken. Hur kan det ske ett folkmord inför våra ögon är helt fruktansvärt och att Turkiet vägrar öppna gränsen? /Marja[/QUOTE] Turkiet kan säkert göra mycket mer än de gjort och vi också. Har inga aktuella siffror över hur många syriska flyktingar som finns i Turkiet idag men i slutet av 2103 hade de enligt UNHCR tagit emot 492 683 registerade syriska flyktingar. Totalt hade då 2 107 460 syrier blivit flyktingar i grannländerna. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
#bojkottaturkiet /Netwolf |
|
||||
|
||||
Turkiet har många väldigt många historiska platser och sevärdheter. ******** är en av världens intressantaste städer. Hälsoturismen ökar också där. Badorterna står för en mindre del av Turkiets turism.
Betänk att listan räknar hela världens turister, inte bara européer eller skandinaver. Den största turistgruppen i världen är asiater och det förvånar mig inte alls att de i första hand väljer andra destinationer än Grekland. De reser ju knappast till Europa för strändernas skull. |
|
||||
|
||||
Valutakursen bidrar säkert också till att göra Turkiet prisvärt och attraktivt för många. De gånger vi varit där har vi märkt ett ökande inslag av ryska turister.
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
(Bara en liten parantes i tråden om Världens tio populäraste städer för det är ju så lätt att spåra ur) / Simetra |
|
||||
|
||||
Lite OT, men det måste sägas. Hur kan Nato tolerera att medlemslandet Turkiet, supporterar IS och ger vapenhjälp till mördarna?
Det sker ett folkmord inför våra ögon. Omvärlden ser på när människor skjuts ihjäl urskillningslöst. Ingen gör något och Turkiet får fortsätta ha sin avskyvärda hållning. Nä, säg det till alla era vänner och bekanta. BOJKOTTA TURKIET /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ursäkta, länder ska det ju vara...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, det är en fruktansvärd katastrof det som just nu sker i norra Irak men jag är allt för dåligt insatt om Turkiets roll i det hela för att uppmana folk att inte resa dit. Simetra |
|
|