|
|
||||
|
||||
Septemberväder på Skiathos?
Har börjat fundera lite på nästa års Greklansresa Att man aldrig kan koppla av... Funderar starkt på en septemberresa i stället för en juni/juliresa som vi brukar göra. Gubben min har blivit pensionär och då kan man ju åka när det inte är lov ( han har varit lärare). Skiathos har lockat mig i många år och nu undrar jag hur säkert vädret är där i början/mitten av september?
Jag har varit på flera öar i september, men inte så långt norrut. Det har varit underbart varje gång och nu tänkte jag att min sambo också skulle få uppleva Grekland på hösten. Katitzi |
|
||||
|
||||
Sv: Septemberväder på Skiathos?
Jag har inte varit på Skiathos i september, men väl flera gånger i juni, och då har vädret varit ostadigt. Min erfarenhet är att vädret oftast är bättre i september än i juni. Men, vädret är ju så konstigt nu för tiden så man kan aldrig veta.
|
|
|||
|
|||
Vi ska åka nu i september. Lite senare, reser 21/9. Jag kan återkomma med en rapport
//Johan |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi har varit där i början av september och fann vädret ljuvligt. Men, när vi ett år var där i mitten av september regnade det något så infernaliskt emellanåt. Trots det hade vi en härlig resa. Kollade väderstatistiken efteråt, som visade att vi haft otur. Oftast är det fint, men risken för ostadigt väder ökar såklart. Vå vän Nikos på Angeliki menar att det är lite gambling att åka dit när mitten av september närmar sig, men har man tur med vädret är det en underbar tid där. Lycka till med planeringen! |
|
||||
|
||||
När jag var där sista veckan i september såg jag inte skymten av ett endaste litet moln hela veckan. Temperaturen låg på 28-30, det var vindstilla och helt underbart, skönt i vattnet och ljumma kvällar. Det var 1994.
Här kan du se hur det var i september tio år senare och du kan bläddra fram och tillbaks och se år för år (se alla solskensdagar längst ner på sidan): http://www.wunderground.com/history/...q_statename=NA Senast redigerad av Marianne den 2014-08-25 klockan 17:24. |
|
||||
|
||||
Tack för information allihopa! Får väl tänka och begrunda hur vi ska göra. Det är ju ett tag kvar...
Katitzi |
|
|||
|
|||
Varför inte testa fastlandet och Nafplio? Där finns bad nära och fina omgivningar. Kolla www.visitnafplio. Peloponessos i september är fint!
Lissi |
|
|