Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-24, 20:20
annahe annahe är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2014
Standard Klippa håret?

Funderar på att klippa mig på Kreta. Finns det nån som har nåt bra ställe att rekommendera? Fråga 2 : ifyllnad av gammal tatuering? Finns det nån bra i närheten. Vi bor i Agii Apostoli. Anar att det måste bli i Chania.
Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:42
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Klippa håret?

Jag klippte mig hos Roula. Från AA mot Chania. Vid trafikljuset nedanför Jumbo ta vänster. Sen tror jag det är första huset på höger sida. Betalade 12 € förra året och var nöjd med klippningen.
Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 00:01
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Jeg klipper meg nesten alltid når jeg er på Kreta, og det samme gjør min hustru. På Hotel Flamingo i Agii Apostoli er det frisørsalong, og når man bestiller time, kommer frisøren på sin lille moped fra Platanias og åpner salongen til den avtalte tid. (Det var i alle fall slik for to år siden). Dyktig (og billig) var hun også!
Det er også en dyktig frisør på gaten som går ned mellom IN.KA og Lidl mot stranden, på samme side som IN.KA.
Svara med citat
Gammal 2014-08-27, 13:34
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Hei.
Vi reiser til Kalamaki på tirsdag. Mannen min lurer på å klippe seg. Han har vært i Agia Marina og fått gjort dette før. Men så lurer han/vi på om det ikke er frisører i fleng inne i Chania by? Noen tips?

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-27, 14:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Alla grekiska städer har frisörer och i en så här pass stor stad finns det säkert flera att välja mellan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 16:22
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Alla grekiska städer har frisörer och i en så här pass stor stad finns det säkert flera att välja mellan.

Eva
Frågan var ju inte OM det fanns en frisör utan VAR inkl. personliga tips!
Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 20:05
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Frågan var ju inte OM det fanns en frisör utan VAR inkl. personliga tips!
Jag uppfattade att hen oroade sig för att ingen hitta. Är man noga går man väl till den man har här hemma. Eva
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 00:08
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Jag uppfattade att hen oroade sig för att ingen hitta. Är man noga går man väl till den man har här hemma. Eva
Citat:
Ursprungligen postat av annahe Visa inlägg
Funderar på att klippa mig på Kreta. Finns det nån som har nåt bra ställe att rekommendera? Fråga 2 : ifyllnad av gammal tatuering? Finns det nån bra i närheten. Vi bor i Agii Apostoli. Anar att det måste bli i Chania.
Hmmm...ja man kan ju tydligen tolka det som man vill men den som ställde frågan var inte orolig över OM det fanns en frisör, personen ville ha personliga tips och verkade inte särskilt noga med att det skulle vara den gamla vanliga frissan......eller hur????!!!! Dessutom...Chania har ca 65000 invånare, klart det finns frisörer!!!
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 08:31
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Citat:
Min erfarenhet av Grekiska frisörer är att de är noggrannare klipper bättre dessutom till en tredjedel av priset .De kan även bjuda på kaffe om det kniper.
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 09:27
Eva Ls avatar

Kaffe, te eller en fruktdryck av bär bjuder alltid min frissa på. Hon har dessutom ekologiska produkter och är skicklig. Sjöboden heter salongen. De är säkert duktiga i Grekland också. Eva
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 10:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Kaffe, te eller en fruktdryck av bär bjuder alltid min frissa på. Hon har dessutom ekologiska produkter och är skicklig. Sjöboden heter salongen. Eva
Ja, med de prisene frisørene tar i Norden, i alle fall her i Norge , så betaler vi nok riktig godt for den kaffe, te og annet de tilbyr/bjuder på
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 10:51
Eva Ls avatar

De ska ju ha avtalsenlig lön och arbetsgivaravgifter och sociala avgifter är höga i Norden. Anställda frisörer har inte särskilt hög lön och det är ett hårt och ganska farligt yrke. De utsätts för farliga kemikalier och ekologiska salonger är ett stort steg framåt. En del salongsägare tjänar nog en bra slant men många skär inte guld med täljknivar om du förstår det svenska uttrycket Kari. Eva
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 11:12
karis avatar

Citat:
De ska ju ha avtalsenlig lön och arbetsgivaravgifter och sociala avgifter är höga i Norden. Anställda frisörer har inte särskilt hög lön och det är ett hårt och ganska farligt yrke. De utsätts för farliga kemikalier och ekologiska salonger är ett stort steg framåt. En del salongsägare tjänar nog en bra slant men många skär inte guld med täljknivar om du förstår det svenska uttrycket Kari. Eva
Jeg har ikke hørt uttrykket tidligere, men forstår meningen
Ja, om det finnes tilsvarende økologiske produkter - er det selvsagt b r a, og verdt høyere pris jeg har ikke hørt om Øko salonger her.

De ansatte har mange steder l a v fast lønn + provisjon, og skal vel ha mange kunder for å tjene godt! Men eiere i salonger som er går godt d e .....

Jeg skiftet salong for et par år siden, etter å ha vært kunde i m a n g e år,
ikke så lett det...., men fra å betale 6 3 0 kr for k u n "vask, klipp og føn" var prisen 4 3 0 i den nye, og jeg er like godt fornøyd der
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 15:38

Hej Jo jag ville gärna ha förslag på frisör som nån visste om. Klipper mig sällan, sist var i Side(Turkiet) och blev jättenöjd. Har inte nån "egen " frissa i Sverige. Klipper mig gärna på semestern.Inte bara av ekonomiska skäl..även för att det är lite kul att testa. Tack igen för svar ,ska använda mig av dem.
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 22:26
Marja Marja är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2013

Citat:
Ursprungligen postat av annahe Visa inlägg
Hej Jo jag ville gärna ha förslag på frisör som nån visste om. Klipper mig sällan, sist var i Side(Turkiet) och blev jättenöjd. Har inte nån "egen " frissa i Sverige. Klipper mig gärna på semestern.Inte bara av ekonomiska skäl..även för att det är lite kul att testa. Tack igen för svar ,ska använda mig av dem.
Jag håller med dig att det kan vara kul att testa hårvård på annan ort! Jag klipper jämnt mitt hår på semestern vid lokal ort. Klippte och färgade håret i Paleochora på Kreta och senast i Parga. Kostade ca 15 - 17 euro för klippn/färgning men jag gav 20 euro för det var det värt tyckte jag.

Vet just inget tips i närheten där du skall vara men i Chania kommer du finna flera bra tänker jag.

Ifyllnad av tatueringar kan jag tipsa om Black Sheep Tattoo i Chania. De har ett seriöst rykte. Men googla och fråga innan så att du känner dig säker.

Passar på att önska dig en skön ledighet!

Marja
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 11:00
karis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Min erfarenhet av Grekiska frisörer är att de är noggrannare klipper bättre dessutom till en tredjedel av priset .De kan även bjuda på kaffe om det kniper.
Vår erfaring er den samme, flest fra herrefrisører
D e r utøves det et h å n d v e r k det er en fornøyelse å oppleve
både som kunde og "tilskuer"
Her hjemme er prisen, som du sier, tre ganger så høy ( og d e t er pensjonistpris) for et arbeid som utføres på halve tiden!

Serveringen kan være kaffe, - eller et annet sted, Raki, Ouzo og Røyk
Da Arne høflig takket "nei" til det første tilbudet, ble han bydd det ene etter det andre, n o e skulle han tydeligvis ha, men som ikke røyker, og tidlig på formiddagen med leiebil ventende, fortsatt nei takk
Svara med citat
Gammal 2014-08-27, 16:53
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Här ska du få ett bra tips på Chanias bästa frisörer.Vet inte salongens namn el.gatans namn.Men om du orienterar dig fr Chalidon ,det är gatan som går ner till hamnen ,mitt för torget 1866.Vänder näsan som du skulle åka ut fr Chania på gatan Skalidi andra tvärgatan till vänster mitt på höger sida ligger salongen .I hörnan ligger en stor tv o radio affär som jag glömt namnet på .Där svänger du in. Trevliga duktiga o humana priser 8-10 Euro.
andra tvärgatan
Svara med citat
Gammal 2014-08-28, 10:01

Takk til Jan c!

Mannen har allerede vært inne på kartet og orientert seg og vi forstår hvor dette er. Da må vi bare få øye på salongen.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 09:18

Ja tack för alla svar. Åker ju ner den 4 och längtar att bli av med lite hår))
Svara med citat
Gammal 2014-09-21, 17:40

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Här ska du få ett bra tips på Chanias bästa frisörer.Vet inte salongens namn el.gatans namn.Men om du orienterar dig fr Chalidon ,det är gatan som går ner till hamnen ,mitt för torget 1866.Vänder näsan som du skulle åka ut fr Chania på gatan Skalidi andra tvärgatan till vänster mitt på höger sida ligger salongen .I hörnan ligger en stor tv o radio affär som jag glömt namnet på .Där svänger du in. Trevliga duktiga o humana priser 8-10 Euro.
andra tvärgatan
Hei.
Vi fant salongen. Den heter Barbers. Mannen var veldig fornøyd med både pris og service.
Takk for tipset!

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.