![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Funderar på att klippa mig på Kreta. Finns det nån som har nåt bra ställe att rekommendera? Fråga 2 : ifyllnad av gammal tatuering? Finns det nån bra i närheten. Vi bor i Agii Apostoli. Anar att det måste bli i Chania.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag klippte mig hos Roula. Från AA mot Chania. Vid trafikljuset nedanför Jumbo ta vänster. Sen tror jag det är första huset på höger sida. Betalade 12 € förra året och var nöjd med klippningen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jeg klipper meg nesten alltid når jeg er på Kreta, og det samme gjør min hustru. På Hotel Flamingo i Agii Apostoli er det frisørsalong, og når man bestiller time, kommer frisøren på sin lille moped fra Platanias og åpner salongen til den avtalte tid. (Det var i alle fall slik for to år siden). Dyktig (og billig) var hun også!
Det er også en dyktig frisør på gaten som går ned mellom IN.KA og Lidl mot stranden, på samme side som IN.KA. |
|
|||
|
|||
![]()
Hei.
Vi reiser til Kalamaki på tirsdag. Mannen min lurer på å klippe seg. Han har vært i Agia Marina og fått gjort dette før. Men så lurer han/vi på om det ikke er frisører i fleng inne i Chania by? Noen tips? Vennlig hilsen Pelagia |
|
||||
|
||||
![]()
Alla grekiska städer har frisörer och i en så här pass stor stad finns det säkert flera att välja mellan.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag uppfattade att hen oroade sig för att ingen hitta. Är man noga går man väl till den man har här hemma. Eva
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min erfarenhet av Grekiska frisörer är att de är noggrannare klipper bättre dessutom till en tredjedel av priset .De kan även bjuda på kaffe om det kniper.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kaffe, te eller en fruktdryck av bär bjuder alltid min frissa på. Hon har dessutom ekologiska produkter och är skicklig. Sjöboden heter salongen. De är säkert duktiga i Grekland också. Eva
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De ska ju ha avtalsenlig lön och arbetsgivaravgifter och sociala avgifter är höga i Norden. Anställda frisörer har inte särskilt hög lön och det är ett hårt och ganska farligt yrke. De utsätts för farliga kemikalier och ekologiska salonger är ett stort steg framåt. En del salongsägare tjänar nog en bra slant men många skär inte guld med täljknivar om du förstår det svenska uttrycket Kari. Eva
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, om det finnes tilsvarende økologiske produkter - er det selvsagt b r a, og verdt høyere pris ![]() De ansatte har mange steder l a v fast lønn + provisjon, og skal vel ha mange kunder for å tjene godt! Men eiere i salonger som er går godt d e ..... Jeg skiftet salong for et par år siden, etter å ha vært kunde i m a n g e år, ikke så lett det...., men fra å betale 6 3 0 kr for k u n "vask, klipp og føn" var prisen 4 3 0 i den nye, og jeg er like godt fornøyd der ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Jo jag ville gärna ha förslag på frisör som nån visste om. Klipper mig sällan, sist var i Side(Turkiet) och blev jättenöjd. Har inte nån "egen " frissa i Sverige. Klipper mig gärna på semestern.Inte bara av ekonomiska skäl..även för att det är lite kul att testa. Tack igen för svar ,ska använda mig av dem.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vet just inget tips i närheten där du skall vara men i Chania kommer du finna flera bra tänker jag. Ifyllnad av tatueringar kan jag tipsa om Black Sheep Tattoo i Chania. De har ett seriöst rykte. Men googla och fråga innan så att du känner dig säker. Passar på att önska dig en skön ledighet! Marja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() D e r utøves det et h å n d v e r k det er en fornøyelse å oppleve ![]() både som kunde og "tilskuer" ![]() Her hjemme er prisen, som du sier, tre ganger så høy ( og d e t er pensjonistpris ![]() Serveringen kan være kaffe, - eller et annet sted, Raki, Ouzo og Røyk ![]() ![]() Da Arne høflig takket "nei" til det første tilbudet, ble han bydd det ene etter det andre, n o e skulle han tydeligvis ha, men som ikke røyker, og tidlig på formiddagen med leiebil ventende, fortsatt nei takk ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Här ska du få ett bra tips på Chanias bästa frisörer.Vet inte salongens namn el.gatans namn.Men om du orienterar dig fr Chalidon ,det är gatan som går ner till hamnen ,mitt för torget 1866.Vänder näsan som du skulle åka ut fr Chania på gatan Skalidi andra tvärgatan till vänster mitt på höger sida ligger salongen .I hörnan ligger en stor tv o radio affär som jag glömt namnet på .Där svänger du in. Trevliga duktiga o humana priser 8-10 Euro.
andra tvärgatan |
|
|||
|
|||
![]()
Takk til Jan c!
Mannen har allerede vært inne på kartet og orientert seg og vi forstår hvor dette er. Da må vi bare få øye på salongen. Vennlig hilsen Pelagia |
|
|||
|
|||
![]()
Ja tack för alla svar. Åker ju ner den 4 och längtar att bli av med lite hår
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi fant salongen. Den heter Barbers. Mannen var veldig fornøyd med både pris og service. Takk for tipset! Vennlig hilsen Pelagia |
![]() |
|
|