|
|
|||
|
|||
Båt från Santorini till Amorgos.
Hej.
Jag tänkte ta båten från Kos (har lägenhet där) till Santorini för att sedan åka till Amorgos. Måste jag åka via Naxos eller det går båtar direkt till Amorgos? Tacksam för svar. Kos82 |
|
|||
|
|||
Sv: Båt från Santorini till Amorgos.
Hej, det beror på vilken tid på året du ska dit??
Under lågsäsong tror jag inte att det går båtar direkt till Amorgos från Santorini! Sunny PS.Kolla efter båtturer på gtp.gr Senast redigerad av Sunny12 den 2014-08-24 klockan 23:04. |
|
|||
|
|||
Just nu, i augusti och september går det dels en snabbkatamaran och good old Skopelitis.
Som sagt,kolla på GTP! |
|
|||
|
|||
I September är det inte daglig anslutning, Skopan Söndagar samt Seajet lite varierande dagar beroende på när i september
, var lite försiktig med att förlita dig på Seajet, de är kända för att förutom att bli inställda vid dåligt väder så är det mycket förseningar samt att de kan byta turlista samt ställa in båtar lite hipp som happ speciellt i slutet av säsongen, kolla i tex TAs forum så kan du se många exempel på det, verkar som de kör med lägre fart för att spara soppa o har de för få bokningar ställer de helt enkelt in båten ibland o skyller på teknikska fel, när mina föräldrar åkte till Milos från Santo var de sent båda vägarna, dyrt är det också. Jag hade nog tagit BS till Naxos o bytt till sena BS mot Amorgos, det blir billigare också, o den turen är daglig, dock varierar det om det är stopp i Katapola eller Egeali samt ankomsttiden är inte för rolig |
|
||||
|
||||
Svindyrt. Jag åkte mellan Santorini och Folegandros i juni och betalade 47 € för en enkel biljett. Resan tog en timme.
|
|
|||
|
|||
TAck alla snälla!
|
|
|