|
|
|||
|
|||
Her ville hellasturistene helst dra sommeren 2014
Trivago har sjekket hvor grekere og utlendinger helst villle reise på sommerferie i Hellas i 2014, basert på søk som gjelder minst en ukes opphold. (Hvor de faktisk reiste er jo en annen sak, men listene gir iallfall en pekepinn om folks ferieønsker.) Her er listene, med stedene rangert fra 1 til 10.
Utlendinger: Mykonos Rhodos by Perissa, Santorini Faliraki, Rhodos Kamari, Santorini Fira, Santorini Malia, Kreta Ia, Santorini Kos Rethymnon, Kreta Grekere: Skiathos Chania, Kreta Parga Nafplio Skopelos Mykonos Sivota (ved Parga) Adamas, Milos Nikiana, Lefkada Tolo (Nafplios naboby) |
|
||||
|
||||
Sv: Her ville hellasturistene helst dra sommeren 2014
Känner mig klart som en avvikare!
|
|
|||
|
|||
Jeg og! Men jeg er ganske gresk
|
|
||||
|
||||
Avvikare=grekisk, hmm det köper jag!
|
|
|||
|
|||
Avviker som utlending, men ganske gresk fordi jeg stort sett besøker plass 4 (og plass 10) på grekernes liste
Janne, den der Malia forstår ikke jeg heller, men på gresk tv ser jeg jo stadig reportasjer derfra, med grisefulle briter som med glede viser rumpe/bryst til kamerateamet og synes det er storartet at spriten serveres gratis før klokken åtte. |
|
||||
|
||||
Jag har varit där, och det kändes som om jag var på en annan planet. Helt galet!
|
|
|||
|
|||
Är väldigt förvånad att varken Sifnos eller Folegandros är med på grekernas önskelista. Nästan varje grek jag mötte i somras rekommenderade Sifnos. Och flera av mina grekiska vänner är stormförtjusta i Folegandros och åker dit regelbundet.
|
|
||||
|
||||
Jag känner också greker som är väldigt förtjusta i Sifnos och Folegandros men det är väl för att det är ganska små öar som de inte slår igenom i statistiken. Ganska skönt att det får förbli lagom med turister där annars skulle ju öarna ändra karaktär. Båda öarna tillhör mins absoluta favoriter däremot är jag mindre förtjust i Santorini fast jag varit där flera ggr. Eva
|
|
||||
|
||||
Malia var fint för 40 år sen. Fördärvat redan för 20 år sen och enligt dokumentären som visades i tv för några år sen numera en katastrof. Eva
|
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
||||
|
||||
Mycket populärt bland britter. Kan inte förstå varför.
|
|
|