|
|
||||
|
||||
Höst.
Så ja då blev dag och natt lika lång. Med andra ord det är höst.
Vaknade upp till rimfrost och 3 minusgrader. Men det har varit en underbar sommar här i Sverige och även när vi var på Samos. Nu är det dax för vinterförvaring av båten mm. // Kastås. |
|
||||
|
||||
Sv: Höst.
Ingen rimfrost här, men kallt. Vi hade +5 i morse. Brrr.
|
|
|||
|
|||
Vadå Brrrr,här i Boden har vi haft flera kalla nätter minus 7 -9 grader och även minusgrader på dagarna.Janne då kan vi tala om BrrrrrrrrJust nu strålande sol från en blå himmel minus 2,4 grader och rimfrost.Förra veckans snö försvann tack och lov innan kylan kom.
Vinterdäcken är på dock ingen rattmuff men handskar på vid bilkörning. Monica |
|
|||
|
|||
I Kalmar idag 10,6 plusgrader och jag ligger genomförkyld på soffan och njuter Manolis Mitzias....det får bli en varm ouzo med honung framåt kvällen...
Inte kunde jag tro att det redan skulle kännas så avlägset med värmen i Grekland bara efter en vecka hemma. Fast det var bara första veckan av tre vi hade över 30 grader! Då tyckte jag det var för varmt...Det ska bli spännande att se hur vädret i Aten är i början av november! Ylva och Jannis; Ierapetra tyckte vi mycket om och vi ska dit igen vid ett annat Kretabesök. Lissi |
|
|||
|
|||
Lissi,varm ouzu med honung det mår man gott av!!
Jag brukar rekommendera dena gudadryck till mina vänner när de är förkylda eller har halsont,det blir så mycket roligare då när man inte mår bra Krya på dig! Monica |
|
|||
|
|||
Tack Monica!
Lissi |
|
|||
|
|||
Lissi, Besökte ni Ierapetra under er senaste Kretaresa? Vi själva tycker staden är så lagom stor och så charmig.
/ Jannis |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Höst? Det gick ju direkt från sommar till vinter! Usch och fy! Nu är det bara det stora svartet som väntar... Men först en vecka på Kalymnos så lite glad är jag... /Eva |
|
||||
|
||||
Kallt även här i natt men sept har nästan fram till nu varit en underbar sommarmånad. Har aldrig upplevt att vi haft så många fina dagar och inte har det regnat som söderut. Så det finns ingen anledning att klaga. Eva
|
|
||||
|
||||
Luleå har hunnt med minus4,och jag jobbar allt mer med vinterdäck.
Men idag lyser den vackraste solen över de vackra höstfärgern Hasse |
|
||||
|
||||
Trevlig resa till Kalymnos.
|
|
||||
|
||||
Nu har hösten nästan övergått i vinter. Ja i alla fall för oss här uppe i Jämtland. Jo det är så att vinterdäcken sattes På i går. Trevlig helg på er alla grekioter. // Janne o Kerstin.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Ingen snö än hoppas jag!Vi ska fara till Östersund nästa helg då är det blues igen och god mat och shopping,jag tycker om er lilla stad. Idag är första dan med sol sen vi kom hem förra veckan och vilken hemresa vi hade.Det börja med regn sen vart det dimma å ju närmare hem vi kom ju tjockare vart de.Riktigt otrevligt! Trevlig helg önskar Pia |
|
|||
|
|||
Höst? Inte här! Vi har sydliga vindar och temperatur på över +30 idag i Ierapetra.
Glad höst önskar / Jannis |
|
|||
|
|||
Då väljer jag att åka till er istället för Östersund.....Kanske!
|
|
|