|
|
||||
|
||||
Den bästa dagen på Amorgos
|
|
|||
|
|||
Sv: Den bästa dagen på Amorgos
Så skönt att se att resebrev inte behöver vara en beskrivning av kostnader, mat, dryck, stränder och tupplurer. Det har de senaste två resebreven visat.
Bra vinklingar tycker / Jannis |
|
||||
|
||||
Fint och stämningsfullt - älskar möten såsom du beskriver !
|
|
||||
|
||||
Underbart. Vilka fina möten.
Eva |
|
|||
|
|||
Vilket fint möte du beskriver!!
Monica |
|
||||
|
||||
Tack allihop
Det var en så fantastisk liten man i en fantastisk liten by och en ljuvlig strand med ett stycke musik som liksom omfattade hela Mitt Grekland ... Det finns inget som slår Grekland, inget! |
|
|||
|
|||
Ja, det här har vi ju redan pratat om.Men ändå! Fint är inte rätt,underbart är inte rätt,fantastiskt är inte rätt.Småskaligt och sakta vackert kanske,ja.Bedårande grekiskt ja!
Nu är jag ju i post-Greklandfasen,så min förvirring är just förvirring över alla intryck,möten osv.Jag hade en liknande upplevelse just på Lavrosso,är jag hörde en sång som jag inte hört sen -96. Det som Emilio och jag har lärt oss älska mest med Grekland och öarna,är just dessa små,men betydelsefulla möten,som man blir så glad och tacksam över. Tack Inkfish för en underbar beskrivning av just två sådana möten! (Och så hon med lotusställningen,men det glömmer vi)... |
|
||||
|
||||
Ja Malin, lotustjejen var samma dag, men jag lyckades ju bli av med henne så att jag kunde njuta av maten, vyn och musiken på egen hand
Lustigt att du också har ett starkt musikminne just därifrån. Den där låten som jag blev så förtjust i kände Annki igen direkt, den är tydligen ledmotiv i To Nisi, filmatiseringen av The Island/Längtans ö. Jag har varken läst eller sett den men nu måste jag ju göra det. Jag blir fortfarande alldeles Greklandslycklig varje gång jag hör den |
|
|||
|
|||
Oj, så mycket Amorgos det blev nu.. härligt!..
Underbara möten du beskriver, jag har också haft flera sådana liknande med både gubbar och gummor de är alltid så oerhört vänliga! Sunny(direkt från Egiali, där sommarvärmen har kommit tillbaks).. |
|
||||
|
||||
Jamen de är ju verkligen det! Man står i en gränd och pratar och inser efteråt att jösses, där fick jag hans livs historia. Bara sådär.
|
|
|||
|
|||
"Min" sång är med Katzantzidis och Vardis och heter "Ellinidis".Vet ej hur man länkar...
Har skickat den till Paris och Julia via FB,för jag vet att Paris gillar Katzantzidis . Det här är en underbar sång,som jag tror handlar om nya och gamla tider i Grekland. Hörde den första gången på Kalymnos -96.Har inte hittat den förrän på tavernan i Lavrousso,där de spelade den och jag flög upp och frågade och en snäll flicka skrev ner titeln. Jag har lyssnat på Inks sång och den är SÅ fin!! |
|
||||
|
||||
S å HERLIG
- spesielt VAKRE bilder og |
|
||||
|
||||
Tack för att du delade med dig av din dag
//maji |
|
||||
|
||||
Härligt!
// KR |
|
||||
|
||||
Er disse f i n e bildene tatt med mobil, eller kamera?
- husker du for en tid siden syntes mobilbildene i noen tilfeller ble bedre Det samme synes jeg, med Arne's Iphone 5 spesielt, mens min Panasonic har best bilder tatt med zoom |
|
||||
|
||||
Bara med min iphone 5, Kari. Jag är fortfarande sur över att den kameran är bättre än min vanliga kamera. Det enda den inte är bra på är bilder i svagt ljus. I dagsljus är den oslagbar.
Men: en del av mina bilder på Amorgos blev FÖR starka i färgerna. Det såg ut som om nån klåpare gått lös på dem i photoshop - redan i kameran. Det har jag inte varit med om tidigare. Undrar om ljuset faktiskt är annorlunda på Amorgos än på t ex Tilos och Sifnos där jag också använt mobilkameran. Ska se om jag kan lägga in ett exempel på det. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=inkfish;344813]Här är ett exempel där färgerna verkar ha fått rena snurren. Nog för att havet är blått i Katapolaviken men riktigt såhär blått är det nog ändå inte.
[QUOTE] Om jeg ikke har forstått det før - så forstår jeg n å at du forsatt velger Hellas ( vis meg et blåare hav...) D e t var i "meste laget" ja, men det finnes noen innstillinger..., men det har du sikkert sjekket |
|
||||
|
||||
Jisses! Riktigt så blått är det inte ens där.
|
|
||||
|
||||
Nä precis. Ser ut som om något tappat en burk blå färg.
Kari: enda inställningarna jag kan göra innan bilden tas handlar ju om blixten..? |
|
|