|
|
|||
|
|||
Vad betyder namnet på "din" ö?
http://greece.greekreporter.com/2014...islands-names/
Det kanske kan vara kul att veta? Artikeln kommer från greekreporter.com / Jannis |
|
||||
|
||||
Sv: Vad betyder namnet på "din" ö?
Kul att läsa!
Om Kythera står det så här: The name of the island actually means “in secret”... Är det därför ön fortfarande är en väl bevarad hemlighet? |
|
|||
|
|||
Jag tänkte samma sak, Janne! Det var länge sedan vi fick någon rapport och resebrev från ön och nu är säsongen över för Kythera! När åker du? Vi tyckte det var en bra ö att besöka, men nu har det redan gått flera år sedan vi gjorde bilturen via Kissamo.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Å Paxos är grekiska för Passion. Mycket passande på denna ö (men vad betyder då Antipaxos?)
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag har inte varit där, så jag vet ej svaret! Du kanske har svaret Netwolf? / Jannis
|
|
||||
|
||||
Hur förklarar man passion? Det är mer en känsla..
|
|
||||
|
||||
Har varit på väg dit massor med gånger, men aldrig kommit till skott. Just nu finns Kythera inte med i planerna, och det beror mest på att jag inga planer har.
|
|
|||
|
|||
Amorgos. Linnetyg eller inte.För mig är Amorgos alltid AMOR!!!!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Sunny (direkt från kärlekens ö Amorgos).. |
|
||||
|
||||
I maj/juni var jeg på Kythira i 17 dage. Jeg har aldrig været på samme ø i så mange dage før, men det blev aldrig trivielt. Trivielt tænkte jeg til gengæld, at endnu et rejsebrev fra mig derfra ville blive det
|
|
|||
|
|||
Vi väntar på ett lika fint resebrev som förra året! Vi måste ju få fler att göra resan till ön Kithera!
/ Jannis |
|
|