Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-04, 20:51
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard TV

Vilka tycker att en TV är ett måste i hemmet?

Har den senaste tiden funderat på hur viktigt det är för mig.. ..kommit på mig själv med att de kvällar jag är hemma, då sitter jag mer framför datorn eller surfplattan kan ha på tv:n.. MEN.. kollar knappt på den!
Sen är jag så trött på alla repriser och såpor..ibland kan det gå någon bra engelsk serie...det är väl det ända...

Sen jobbar jag mycket kvällar eller också är jag ute på något annat...

Bara en reflektion...

Sunny(som funderar starkt på att slänga ut tv:n..)..
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 21:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: TV

För fotboll - Ja!
Men f ö... nää. Man kollar på Netflix, svt play och streamat via nätet. Tv o tv-tablån, i den form vi känner den idag, ger jag högst sju år till. Kanske färre än så. Sen är den borta helt. TV:n är redan idag Internet och det är det den kommer bli.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 21:55
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Intressant, nu står ju inte teven å tickar pengar...
Meen fick samma fundering med bilen. Den står i garaget, å den tickar kan jag lova. Så jag ställde helt sonika av den. Ställer väl på den när jag absolut behöver. Vad är problemet?
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 22:10
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag är väl lite traditionell/gammaldags om ni så vill.Tittar alltid på vem vet mest,rapport,ibland gokväll,Babel,lite djurproogram,Hollywoodfruar(älskar att förfasa mig ideras beteenden),nån bra film och alltid Downton Abbey. Dessutom gillar jag lite liksom undanskymda dokumentärer som kan handla om nån bondgubbe i Småland el.så. Jag vill behålla TVn.Tittar väl en till två timmar per kväll och läser el.gör annat resten av tiden.
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 22:18

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jag är väl lite traditionell/gammaldags om ni så vill.Tittar alltid på vem vet mest,rapport,ibland gokväll,Babel,lite djurproogram,Hollywoodfruar(älskar att förfasa mig ideras beteenden),nån bra film och alltid Downton Abbey.

Downton Abbey är också min storfavorit.. ..underbar serie.. mycket därför som jag fortfarande har tv:n kvar.. ..

Tänker mycket på när jag är i Grekland och inte saknar tv ett dugg..kollade inte en enda gång under de 10 veckorna jag var i Grekland i år, trots att jag hade tillgång till tv!

Kanske därför som jag vant mig av med det behovet en aning!..

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-11-04 klockan 22:39.
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 22:53

Sunny! Ett tips är att titta på gamla grekiska svartvita filmer,som förekommer då och då - i Grekland alltså. Miljöer,människor,kläder - allt är underbart!
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 23:09

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Sunny! Ett tips är att titta på gamla grekiska svartvita filmer,som förekommer då och då - i Grekland alltså. Miljöer,människor,kläder - allt är underbart!
I Grekland finns så mycket annat att njuta av.. möjligtvis om jag skulle bli sjuk och sängliggande då kanske tv:n skulle kunna vara ett tidsfördriv....
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 00:12
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

[QUOTE=Malina;346832]Jag är väl lite traditionell/gammaldags om ni så vill.Tittar alltid på vem vet mest,rapport,ibland gokväll,Babel,lite djurproogram,Hollywoodfruar(älskar att förfasa mig ideras beteenden),nån bra film och alltid Downton Abbey. Dessutom gillar jag lite liksom undanskymda dokumentärer som kan handla om nån bondgubbe i Småland el.så. Jag vill behålla TVn.Tittar väl en till två timmar per kväll och läser el.gör annat resten av tiden

Monica
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 06:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reportrarna, korrespondenterna, nyheter, dokumentärer på Axess kanalen, naturprogram och Babel är jag klart beroende av. Kikar gärna på Go kväll när det hinns med. Deras resereportage är riktigt bra. Eva

Senast redigerad av Eva L den 2014-11-05 klockan 07:08.
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 10:37
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Är beroende av TV...som sömnpiller.../ser mest på mina köpta filmer pga.den till stor del usla kvaliten som sänds överlag..usch o tvi..men sporten de delar jag gillar..text tv läser jag o det är i regel fakta baserat,inte som i morgontidningen då man ej vet om det är fabrikation eller ej etc.
Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 10:47
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse Visa inlägg
Är beroende av TV...som sömnpiller.../ser mest på mina köpta filmer pga.den till stor del usla kvaliten som sänds överlag..usch o tvi..men sporten de delar jag gillar..text tv läser jag o det är i regel fakta baserat,inte som i morgontidningen då man ej vet om det är fabrikation eller ej etc.
Hasse
Se där, lät som min story till största delen. Det är mycket köpfilmer som rullar hos oss.
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 11:13
MetaxaHasses avatar

Uppenbart! Då är det dags att förändra tv tablån...på nå´t vis
Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 11:32

Citat:
Uppenbart! Då är det dags att förändra tv tablån...på nå´t vis
Hasse
Så har jag känt i många år, repriser på repriser (när det gäller film alltså)
Sen finns det väl en del enstaka program som kan vara intressanta, som en del nämner här, men de få kan man ju se även på internet.

Sunny (som just nu är less på tv:n, men det kan ändra sig)..
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 12:56
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Nyhetsprogram kollar jag på varje dag. Oftast Aktuellt. Därutöver offras pengar på ganska höga avgifter för att kolla internationella fotbollskanaler och naturkanaler.

Men ...... det jag saknar mycket är lättsamma reseprogram. För ett antal år sedan fanns ju några sådana. "Packat och klart" var ett sådant, och det fanns några till. Nu finns inte ett enda. Kostade väl för mycket kan man tänka. Billigare då att samla ihop en handfull människor som tävlar i att baka, laga mat eller, som nu är på gång gudbevars, att städa!

Jag har inget emot matprogram, men det kunde ju vara kul om det gick ett reseprogram på vart tionde matprogram. Eller åtminstone lite internationellt stuk på de sistnämnda. T ex "I det Grekiska köket", "I det Spanska köket" etc. Det kunde ju vara kul.

Masse
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 14:03
MetaxaHasses avatar

Jo,Masse...reseprogram med grekisk/medelhavs mat på menyn och med glimten i ögat...Det saknas i tv:n...kanske några av oss kalimerister kunde producera nå´t?Eller blir det en massa censurerat? Men tanken..många här är duktiga berättare,kan historik osv.Why not?
Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 14:45
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad

Citat:
Jo,Masse...reseprogram med grekisk/medelhavs mat på menyn och med glimten i ögat...Det saknas i tv:n...kanske några av oss kalimerister kunde producera nå´t?Eller blir det en massa censurerat? Men tanken..många här är duktiga berättare,kan historik osv.Why not?
Hasse
Hehe, om jag skulle vara med skulle det bli mycket cencur. Hade blitt som i den där med hummerfiskarna, pip pip pip hela tiden.
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 15:13

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg

Jag har inget emot matprogram, men det kunde ju vara kul om det gick ett reseprogram på vart tionde matprogram. Eller åtminstone lite internationellt stuk på de sistnämnda. T ex "I det Grekiska köket", "I det Spanska köket" etc. Det kunde ju vara kul.

Masse
Håller med dig.. för mycket mat program, Packat och klart saknar jag också!..
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 22:20

Sunny! Det där med gamla grekiska filmer är mest om man råkar befinna sig i rummet och TVn är på.Då kan man titta en liten stund.Det är så kul att se hur tex Aten såg ut och för den delen landsbygden.
Svara med citat
Gammal 2014-11-05, 22:38

Ska tänka på det nästa gång jag är i Grekland, Malina!..
Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 22:12

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tv o tv-tablån, i den form vi känner den idag, ger jag högst sju år till. Kanske färre än så. Sen är den borta helt. TV:n är redan idag Internet och det är det den kommer bli.

/Netwolf
Ja, den tanken har jag med!..

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Intressant, nu står ju inte teven å tickar pengar...
. Vad är problemet?
Nog tickar den lite pengar i form av tv-licensen på 519 kr i kvartalet(om man nu är laglydig och betalar den alltså).. ..inga stora summor och inte av det skälet som jag funderar på att göra mig av med den.. tycker bara att den är onödig när jag knappt tittar på den!

Bättre att lägga undan dom hundralapparna till resor ist tänker jag!..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:58.