![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur är Tilos i slutet av augusti?
Massor av turister eller lagom lugnt...... |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte lugnt någonstans i övärlden i slutet av augusti ... Jag har inte varit på Tilos just då, men kom dit någon vecka senare för ett par år sedan och det var helt okej. Men augusti är värsta månaden överallt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det där med bordsbeställning har To Armenon envisats med i evigheter. Redan första gången jag var på Tilos 2001 så reagerade jag på det. Folk bokade inte bara bord där, de bokade SITT bord. Det gjorde att vi faktiskt inte gick dit, det verkade så trist med folk som inte ens kunde sitta vid ett annat bord än det de var vana vid.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svar!
Vi är beroende av hundpassning så vi kan inte välja vilka veckor som helst. Efter att ha rest i slutet av augusti dom senaste åren är vi lite tveksamma till att resa vid den tiden igen (d.v.s. massor av turister). Jag tänkte att Tilos är en liten ö med inte allt för många hotell så det kanske inte är SÅ mycket turister då. Vi vill inte ha det totalt lugnt heller - så det känns ödsligt. Kanske ska prata med hundpassaren igen. Början på juli kanske är bättre ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det innebär väl inte att det är Armenon som envisas med bordsbeställning. Jag såg inte att de nekade att ta emot "obokade" gäster så länge de hade lediga bord. Det är nog många ställen man måste stryka från sin lista om man inte vill äta där man accepterar gästers önskemål om att få förboka. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tilos är kanske annorlunda men annars brukar mängden turister minska ordentligt i slutet av aug. Så var det på Skopelos och på Lesvos för några år sen men de öarna ligger ju i norra Grekland. För länge sen åkte jag vid något tillfälle till Grekland i juli och då var det väldigt mycket Skandinavier. I aug är grekerna i majoritet vilket jag föredrar. Eva
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker inte alls det är fel att boka bord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Resan jag sett gäller 16/8 - 30/8. Vi har inte åkt charter dom sista 10 åren så det blir spännande om vi bestämmer oss.
Jag skulle hellre rest dom två första veckorna i september eller i juni ![]() Hur ser det ut på Tilos när det är mycket folk på stranden? En meter mellan handdukarna ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur det är på just Tilos vågar jag dock inte säga. Jag tror man måste ha varit där just kring det datumet för att veta något om det. Men så dum jag är. Fråga i Tilosgruppen på facebook. Där kanske någon som varit där just då kan beskriva. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset om facebookgruppen!
|
|
||||
|
||||
![]()
Masse - nej, varför skulle de neka gäster om de har obokade bord? Det har jag väl ändå inte påstått.
Då och då, fast rätt sällan, stöter jag på bokade bord på andra tavernor och/eller andra öar. Ibland handlar det om större sällskap, då förstår jag att de har velat boka bord. Men intrycket vi fick av Armenon var att där satt samma par vid samma bord kväll efter kväll. Eftersom vi inte gillade det gick vi bara någon annanstans - precis som jag fortfarande gör om det inte finns ett ledigt bord för mig, alltså när alla som ser lediga ut är reserverade. Eller om jag får veta att jag får sitta i en timme, sedan är bordet reserverat. Då går jag helt enkelt också bara vidare. Det finns ju gott om tavernor på de flesta öar. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
- dels att Armenon ENVISATS MED (hur då???) bordsbeställning i evigheter, och - dels att en del gillar stället så mycket att de återvänder och då väljer att sitta vid samma bord som tidigare Men jag har kanske missuppfattat det du skrev. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan inte förklara mig tydligare, tror jag, och tror väl inte att vi behöver fastna i frågan heller? Ibland tycker man olika, bara, och jag drog mig till minnes hur det varit redan för 13 år sedan när Maggy nämnde att det inte gått att få bord utan att reservera nu i år. Att jag tyckte som jag gjorde om det innebär inte att någon annan behöver tycka på samma sätt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Helt OK Inkfish! Ville bara ta chansen att försöka munhuggas lite.
![]() Tycker det är kul när det ibland blossar upp lite debatt här på forumet. Med du har säkert rätt, det här är för smått för att fastna i. Vi får försöka komma på något annat att käfta om! ![]() Trevlig helg! Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Nyckelord som "genuin" och "turistifierad" brukar vara pålitliga i de sammanhangen
![]() ![]() Fast jag tror jag åker till Ikea istället ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Det beror ju på vad man jämför med. Turistigt? Som i Platanias? Aldrig på Tilos. Kanske så att man inte får plats på just den restaurangen man hade tänkt... men det finns ju fler... aldrig trängsel, alltid plats på torget. Alltså Tilos blir ju aldrig "turistigt" och fullt...
|
![]() |
|
|