|
|
||||
|
||||
Våren är äntligen här! Eller?
Så här såg det ut på vår bakgård i morse.
Det syns inte på bilden, men det snöar. Ska det aldrig ta slut! |
|
||||
|
||||
Sv: Våren är äntligen här! Eller?
Så ser det ut här också Blev inte glad imorse när jag vaknade.Längtar efter vårsolen
|
|
||||
|
||||
Solen skinner i Aten.
Temperaturen ligger på 21 på eftermidagen och imorgon, Lördag, jag åker till stranden! dimitris Aten p.s. Vem vill vara med? |
|
||||
|
||||
imorgon, Lördag, jag åker till stranden!
dimitris Aten p.s. Vem vill vara med? [/quote] Får jag hänga me? Jag är så trött på vädret här hemma |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Våren i Skåne 28 mars
|
|
||||
|
||||
Tack ciakoohler! Du ger hopp om våren här i snöiga Stockholm
Och tyst med dig Dimitris. |
|
|||
|
|||
Citat:
Agda |
|
||||
|
||||
I går morse hade vi 17 grader, problemet var bara att det var minusgrader, jag var för övrigt i Gällivare då. Här i Umeå har det vräkt ner snö så vi får skotta dagligen men nu verkar det ha slutat, kanske det blir vår ändå.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Kalinixta Dimitris!
Det beror på vilken strand du ska åka till? Senast jag var i Aten var under OS-tiden och då hittade jag ingen fin strand.. Vattnet strax utanför Aten är ju bara grumligt och obehagligt.... Tycker du ska komma upp till Leptokaria eller Sarti beach i Halkidiki i sommar!! Fillakia Zofty |
|
||||
|
||||
Vår???? För fem minuter sedan tog jag denna bild utanför huset.....
http://www.sendpix.com/albums/06033123/kwks5ljtn0/ Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
dimitris |
|
||||
|
||||
Såg första snödroppen i rabatten i morse Snön hade dragit sig tillbaka en bit så dropparna kom fram Annars finns det fortfarande gott om snö kvar
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Det fladdrade försiktigt upp en knoppig snödroppe med LÅGA BEN !!! Torpet ligger en mil öster om Enköping.. VAR I H-E är våren ????? //Frys-Gupp |
|
|||
|
|||
Under eftermiddags promenaden nu med min lilla "spanjor" (vår lilla hund från Spanien) hörde jag först ett läte som jag inte kunde identifiera,,,,,gick lite till ner mot vattnet, där stod den!
Stor och stolt,,,,HÄGERN har landat!! NU ÄR DET VÅR!! Även öm det fortfarande kommer lite snö och temperaturen bara är 1,4 + så kan jag bara konstatera att våren är här Sothönsen simmar okring tillsammans med gräsänder och svanparet och som sagt den stoltaste av alla är här! Lisbeth K |
|
||||
|
||||
I dag känns det lite mer vår. Gav mig lös på äppelträdet och knipsade av massa tjuvskott Där snön var borta i rabatterna så var lökväxterna lite på gång. Dom sätter nog fart ordentligt nu Två små primulablommor hade vågat öppna sig också. Påskliljorna har kommit upp ca 1 cm
Det skall nog bli vår i år också Riitta |
|
||||
|
||||
Jag lyssnar och tittar också ivrigt efter vårtecken. Och visst finns det! Här i Segeltorp har bofinken kommit och drillar för fullt. Gröngölingen tjoar i skogsbrynet. Sångsvanar rastade på åkern vid Arninge i morse. Mina lökar som jag satte i höstas tittar upp ur landet flera cm. Snödroppar och vintergäck blommar. Det är något särskilt med våren, man känner sig glad och förhoppningsfull.
Titti. |
|
||||
|
||||
Jag såg årets första tussilago idag - eller tussilagoknopp ska man kanske säga... Och i rabatten syns sedan någon vecka början till tulpanknoppar. Inomhus har krukväxterna börjat reagera på ljuset - härligt!
Ruby |
|
||||
|
||||
Suck, här har det kommit en decimeter snö idag, eller jag vet inte om det är en decimeter, vill inte gå ut och titta men det kom åtminstone rejält.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Var det noen som sa at våren endelig er her? Som har blomster i hagen, som beskjærer trær? Heldige dere. Der vi bor snør det. Tett i tett. Sånn skal det da ikke være i april. Selv de tidlige løkblomstene våger seg ikke opp av jorden.
Malou |
|
|