|
|
||||
|
||||
100 dagar
Hurra,bara 100 dagar kvar Nu är man ju snart framme på Karpathos
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: 100 dagar
Citat:
Härligt! Jag vet hur det känns! Själv har jag 52 dagar och några timmar kvar..... . Tack vare all positiv information om Karpathos som jag läst om här på Kalimera bär det av den 25 maj! Spännande! Hälsn Eva |
|
|||
|
|||
Så lenge da, bare 32 dager for vår del!
|
|
||||
|
||||
100 dager ja! Det er nesten et lite jubileum det! For meg er det 76 dager idag! Kan jo nesten begynne å pakke snart... He he. Og her snør det fremdeles. Og på Karpathos er det nesten sommertemperatur....
|
|
|||
|
|||
Hej
Jag åker om 6 dagar till Rhodos. En liten vårvecka i solen (hoppas jag) Sedan bär det iväg igen om 76 dagar men då tillsammans med familjen och då till Karpathos/Nisyros Åse |
|
||||
|
||||
...66 dagar för mej...tur att man har det att se fram emot när det bara snöar och snöar...
/Britt |
|
||||
|
||||
...94 dagar, 11 timmar, 54 minuter...
Sedan dröjer det inte många timmar innan vi sitter nere hos Aggelos på Taverna Romios med vår första greksallad och varsin iskall Mythos! Sedan tar vi en sväng upp och ser vad de har gjort med Acropolis efter vinterns ombyggnad, tar eventuellt varsin milkshake och pratar litet med Nikos och Minás... och kvällen tillbringas givetvis med familjen Panaretos på Pelagos! Karin som längtar svårligen! |
|
||||
|
||||
Och efter 6 dagar så väntar ni på oss på Pelagos (hoppas jag )
Riitta |
|
||||
|
||||
Klart att vi gör! Och vi ska INTE skvallra!!!
|
|
|||
|
|||
..och jag har 5 dagar kvar...PÅ LÖRDAG ÅKER VI!
Lissi - som sen har tre månader kvar till nästa resa... |
|
|||
|
|||
Suck.................171 dagar och långa känns dom!
Fast jag tröstar mej med att då i september känns det väldigt bra att sitta där nere på Karpathos & sippa på en kall Mythos |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas ni får det jättebra Riitta |
|
|||
|
|||
JA TACK...vi ska ha det bra! Vi ska hyra bil tre dagar och åka runt lite bl a upp och se berget Ida och även se Zevs grotta....Där i trakten finns så fina byar att besöka och blomsterprakten ska vara bedövande denna tid på året.... och vi ska ta oss från Rethymnon till Chania.....och om vi hinner ska vi till Falassarna....MÅSTE BADA DÄR!
Men mest ska vi bara VARA! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Carina - trött nu efter en hektisk och underbar Barcelona-weekend |
|
||||
|
||||
Det måste vara hur vackert som helst där nu,med alla blommorna och alla träden Ni får ta mycket bilder
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Våra planer ser också liknande ut. Det blir ett par utflyktsdagar med bil till ställen som jag /vi länge har haft på önskelistan (Amari-dalen och Argiroupoli framför allt). Att flanera i gränderna i Chania och Rethymnon kan man ju göra hur länge som helst...tills man hittar det där trevliga caféet eller den härliga tavernan Men menar du VERKLIGEN allvar med badandet Lissi ? Som norrbottning har ja ju (nästan) badat bland isflaken i Torneälven som barn, så jag vet hur iskallt vatten känns! Men inte har jag varit riktigt lika entusiastisk som vuxen att uppleva detta igen Under andra veckan i maj förra året på Karpathos började vattentemperaturen vara precis lagom uppfriskande, tyckte jag..men andra veckan i april!!! Ivi |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Kollade nedräknaren....59 dagar tills vi sitter på planet till Samos....ooohhh vad vi längtar....
Ska bli så gött, bara sola, bada o umgås... |
|
|||
|
|||
52 dagar kvar tills vi åker ner till Kreta!!
|
|
||||
|
||||
Vi badade på Cypern i förra veckan! Gissar att det var 18-19 grader, så det blev bara att doppa sig, men ändå! Fullt badbart för en nordbo i alla fall. Så ett påskbad på Kreta låter väl helt realistiskt, tycker jag.
Ha det så skönt, önskar Titti! |
|
|