|
|
|||
|
|||
Åter till Grekland.
Jag hoppas att det är ok att skriva här att vi är jätteglada att återigen ha ynnesten att få återse Grekland.
Vi ser fram emot att få vara i Thessaloniki med omnejd hela 10 dagar. Vi har fått fina tips av bla EvaA och är så tacksamma för det. Vi har bestämt att det blir STAD alla dagar utom en då vi ska ta oss till utgrävningarna av Alexander den stores grav, oavsett vem som ligger där Promenader, god mat på trevliga tavernor, sitta café mm Större krav har vi inte. Självklart blir det rapporter, men bilderna får nog vänta tills vi kommer hem då vi bara har andrioder med oss. Efter Thessaloniki reser Claes hem och jag fortsätter till Tinos, den bästa ö jag vet! Väskorna är packade och med knapp marginal klarar vi båda handbagagevikt på 10 kg. Lissi |
|
|||
|
|||
Sv: Åter till Grekland.
Önskar er en ljuvlig resa, ser fram emot rapporter. Men inte har ni väl endast 10 kg var allt som allt?? I så fall måste jag få gå "packningskurs" hos er.
ElisabethK (med 2 v kvar till Tilos) |
|
|||
|
|||
Elisabeth, Claes har 8,5 och jag 9,5 kg. Claes ska ta lite av mitt när han åker hem, då jag har lite sparat på Tinos som ska hem med mig ....
Lissi |
|
|||
|
|||
Jag är imponerad, själv köper jag till 5 kg övervikt varje resa till Tilos, då får jag ha 25, 19 resväska o 6 handbagage. Och inte hamnar jag långt under det. Hur gör ni?
ElisabethK |
|
||||
|
||||
Ha en härlig resa!
// KR |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi har kläder, badkläder, sarong, extra skor, böcker, korsordstidningar . Jag har hårtork, smink, lotion,schampo mm Inget saknas.. Lissi |
|
|||
|
|||
Precis som mig, då måste mina träningskläder väga 10 kilo!? Den här gången ska jag försöka få ner det lite.
Njut av det ni har framför er! ElisabethK |
|
|||
|
|||
Ha en fin resa Lissi!
Vad kul det ska bli med rapporter från Thessaloniki. Jag hoppas på direktrapporter och, om man har tur, kan man kanske få läsa ett resebrev med tillhörande bilder också, när ni väl kommit hem. Ps...Drick mycket vin. I Naousa i norra Grekland görs kopiöst goda sådana |
|
||||
|
||||
Ha en underbar resa, och rapportera så mycket ni orkar !
Abi |
|
|||
|
|||
Lissi,ser fram emot er resa och att vi får ta del av den här hemmavid.
Ha det gott!!! Monica |
|
||||
|
||||
Ha en underbar resa både till Thessaloniki och Tinos! Här väntas det ivrigt på rapporter.
Thiras uppmaning att dricka vin tycker jag är bra. Stämmer säkert att de är goda. Njut! / Anne |
|
|||
|
|||
Önskar Er en trevlig resa.
|
|
||||
|
||||
Åhh vad härligt med ännu en Greklandsresa! Ha det underbart. Hälsa Tinos än en gång, det närmar sig för oss iallafall sakta men säkert.
Här bryts det vardagliga med en resa till Budapest. Hälsningar Pia |
|
||||
|
||||
Citat:
Precis samma vikt som vi hade till Kreta vid påsk Då hade vi ändå regnkläder mm nedpackade Ha en underbar resa igen Lisa! Vi har 3 resväskor på 20 kg styck den här resan och vet inte vad jag ska ha i dem Men passar nog på att släpa ner en massa böcker som jag kan läsa under min månadslånga semester till sommaren Så nu fick jag också sagt att jag har 3 resor på 3 månader.. Man ska njuta av livet medans man fortfarande har något! // Malin |
|
|||
|
|||
Citat:
Makens svåger dog helt plötsligt veckan före påsk i hjärtinfarkt. Helt oväntat och precis nybliven pensionär... Så klart man tänker till!! Kroppen börjar ju redan nu tala om på olika sätt att den finns till, så helt naturligt avtar resandet framöver. Men då har vi inget att ångra att vi aldrig gjorde i alla fall. Eftersom makens son bosatt sig i Barcelona nu så kommer det att bli resor dit på bekostnad av Grekland. Känns ju inte svårt det heller Lissi |
|
||||
|
||||
Önskar er en underbar resa!
/Annelie |
|
||||
|
||||
Ha det så bra på resan!
"Resa bör man annars dör man!" Katitzi |
|
|||
|
|||
Önskar en härlig resa både till fastlandet o till ditt älskade Tinos! Ser fram emot dina rapporter med glädje..
|
|
|||
|
|||
Ja, njut av livet! Garantert det går bra att göra just det i grekiska storstäder! Längtar själv mest till Aten nu. Öarna vi skall på innan kommer bara bli en liten försmak.
Trevlig resa, ifrån mig med minst 10kg i handbagage... |
|
|||
|
|||
Precis så är det!..
|
|
|