|
|
||||
|
||||
Hemma från Tilos
I måndags stod jag bland högar av smutstvätt och egenhändigt plockad timjan, oregano - och egenhändigt stulna pelargonskott. Samt en handfull snäckor, en flaska ouzo och ett dussin retsinaglas.
På fredag kommer resväskan åter rulla vid min sida - förhoppningsvis på lättare hjul- för att sen få en veckas vila på Kreta. Om vem behöver inte vila efter all stryktvätt ... Senast redigerad av sjöborren den 2015-05-16 klockan 00:29. |
|
|||
|
|||
Sv: Hemma från Tilos
.
Tvätten är alltid tråkigst när man kommer hem. Tjejresa igen? Lissi- som ska vila ut på Tinos efter Thessaloniki |
|
||||
|
||||
Vilken härlig fart på resandet!
Kreta är ju så härligt, vart dit är du på väg? Trevlig resa! / Anne |
|
||||
|
||||
Visst är det en tjejresa - tillsammans med dotter och dotterdotter. 13-åringen som aldrig varit i Grekland, hade önskemål om pool, palmer och shopping. Och så fick det bli.
Har varit många gånger på Kreta, men aldrig bott i Agii Apostoli. Men byarna ser väl likadana ut efter hela Chaniakusten. Sjöborren- som önskar att alla plagg vore strykfria ... Senast redigerad av sjöborren den 2015-05-16 klockan 09:18. |
|
||||
|
||||
Blev först lite orolig. "En veckas VILA efter TILOS"??? Men sen förstod jag, tvätt efter lång semester är inte att leka med!
Citat:
Trevlig resa Masse |
|
|||
|
|||
Ja åh så härligt med generationsresa. Jag minns med glädje resan med min dotter år 2000, då vi bodde i Agia Marina. Hon var inbiten greklandsälskare redan då och önskade sig en " mammaresa" i studentpresent. Så klart man gav henne det. En härlig resa med bad, shopping i Chania och vandring i Imbrosravinen.
Lissi |
|
||||
|
||||
Brukar också plocka pelargonskott. Om de klarar sig har man minnen i många år. Har en från Kreta som plockades på 1990-talet.
Välkommen hem och trevlig resa! |
|
|