![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min röda kattpojke, särdeles fin och trevlig på alla sätt, har uselt trafikvett. Någon körde över hans svans i går, vet inte säkert hur det gick till. Jag såg en stor tuss rött hår på uppfarten, men det har varit en del slagsmål här mellan stora (främmande) hannar, så jag fäste mig inte vid det.
I går kväll höll han sig undan men i dag på morgonen såg jag hur illa det såg ut, så jag stoppade honom i kattburen och for till veterinären Matoula. Hon sövde honom och undersökte och fann , förutom ett stort sår mitt på svansen, troligt svansbrott också, men nerverna föreföll intakta. Ultraljud visade hel urinblåsa och han verkar inte förlamad nånstans. Jag har just hämtat hem honom och nu ligger han och sussar i en stor rymlig bur, med rakad, silversprejad, omplåstrad svans. Han har fått antibiotika och mediciner att ta, sån där läskig krage och tid för återbesök på måndag, då det ska avgöras om han måste bli av med större delen av sin vackra, kaxiga svans. Livet är inte enkelt för små kattungdomar som vill sprattla omkring i vild livsglädje. Hur ska dom förstå hur farligt det är med motorfordon? Däremot har det fascinerat mig många gånger att se hur de undviker andra faror, som höga höjder och öppna vattencisterner och ovänliga hundar. Lille Kokkinouli, nu hoppas jag du fort blir bra, så du kan stoltsera som vanligt med svansen rakt opp i vädret! |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hoppas på det bästa för din lilla katt!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det är väl inte så vanligt med röda katter?
Eller är jag färgblind? Hälsa grabben röd! |
|
||||
|
||||
![]()
Ska man vara noga så är han morotsfärgad i två nyanser + lite vita detaljer.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Krya på dig lilla missen!..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Precis samma sak hände med vår katt Nisse här hemma för fyra år sedan. Vi hade ett litet h... att fara fram och tillbaka till veterinär och vi fick själva lägga om svansen varje dag i flera veckor. Ni kan ju tänka er hur lätt det var!
![]() Det slutade med amputation till slut i alla fall. Stackarn vad ont han hade! ![]() Men sedan dess är han en pigg och glad katt utan svans. Det verkar inte som han lider av svanslösheten. Lycka till med er lilla katt! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även vår katt har fått amputera sin svans. Kom hem en dag med sår och en svans som släpade i golvet. Iväg till djursjukhuset med honom och de sa att han haft tur. En kota längre upp och de hade inte kunnat göra något.
Nu har vi en katt med svans och en utan. Och gissa vem som bestämmer härhemma. Ja se det är svanslösingen. ![]() RAN ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kära nån! Men det verkar ju betryggande, det Katitzi skriver här ovan i alla fall.
|
|
||||
|
||||
![]()
Han ser ut att må bra när jag släpper ut honom ur buren en stund då och då. Svansen rakt upp! Men han ska bedömas nästa vecka . Mest irriterad är han på kragen...
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att katten Oscar hälsar från sin katthimmel.Självklart hälsar också Amorgos-Lemonaki och Nemo!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas allt går bra!
// KR |
|
|||
|
|||
![]()
Håller tummar för killen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Usch, stackars liten. Hoppas det går bra.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas han får ett bra liv ändå.
|
|
||||
|
||||
![]()
Killen hälsar tillbaka och tjolahoppade glatt ur buren idag, kragen hade han krånglat av sig, aptiten lysande, livsglädjen total. Jag låter honom vara ute bland kompisarna .Vi ska fara på återbesök till Matoula i eftermiddag. Den här tuffingen är obändigt glad och jag hoppas han får ha kvar sin trotsiga svans, om inte får det gå bra i alla fall.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt att höra!
|
|
||||
|
||||
![]()
Kokkinoulirapport: Svansen läker, sårskorpor ramlar av, humöret på topp...tack för sympatiyttringar...
|
![]() |
|
|