|
|
||||
|
||||
Till slut så
Idag har jag gjort det! Badat och solat på Livadia beach på Donoussa! Det var precis så härligt som det såg ut på din fina bild Janne! På grund av det myckna blåsandet gick det ingen badbåt (som tur var!!!) utan vi tog bussen till Mersini och knatade getstigen ner. Maken slapp att bära, jag gick HELA vägen själv både ner och upp! Men det var ingen jätterolig promenad brant som attan och knöggligt och besvärligt. Men värt varenda steg! Som belöning fick vi mjuk fin vit sand, sandbotten och ett härligt turkosblått vatten så långt ögat kunde nå... Tyvärr hade de flesta badkläder blåst av även här...
Inte så mycket folk förutom det lilla "samhälle" av campare som satt i skuggan under träden och lagade mat och myste. Man undrar hur de får tag i mat och vatten Efter den låga klättringen upp till bussen igen passade vi på att slinka in på Tzi Tzi en liten stund föe en öl och en Dakos. Gott och otroligt välbehövligt!!! Efter en stunds vila efter dagens strapatser ska vi snart gå ner på byn och välja en av några få tavernor och äta middag. Tänkte prova en ny/renoverad som ligger alldeles bakom bageriet. De serverade gyros där förra året men nu såg den lite "uppsnofsad" ut. Ska ta reda på vad den heter. MVH zakka |
|
|||
|
|||
Sv: Till slut så
Lite synd att ni valde de absolut blåsigaste dagarna i år att besöka Donoussa. Badbåten har legat still ett par dagar nu, men förra veckan såg det ut så här när den anlände till Livadi:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/481805/_XT17523.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/481805/_XT17516.jpg / LG |
|
||||
|
||||
Du måste skämta med mig!?! Är det verkligen möjligt??? Det ser helt otroligt ut på dina bilder! Vi har varit här på Donoussa två gånger och bägge gångerna har det blåst lika mycket... Trodde det alltid var på detta viset här... I och för sig var det nog tur att det blåste lite idag annars hade det nog blivit lite FÖR varmt... Tack för fina bilder!
MVH zakka Senast redigerad av zakka den 2015-07-04 klockan 23:01. Anledning: felstavning |
|
|||
|
|||
Citat:
/LG |
|
||||
|
||||
Ser helt underbart ut!
Kul! |
|
|||
|
|||
När vi ändå avhandlar ämnet blåst så kanske den här bilden kan vara intressant. Tagen uppifrån Mesaria för ca tre veckor sedan. Scopelitis lämnar ön på väg mot Egiali:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...989-5992-2.jpg Och ja, det blåser alltid mycket, eller oftast väldigt mycket här. Undantaget en eller två dagar per sommar då det kan se ut som på bilden ovan. Det gäller att ha tur! / LG |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Helt OTROLIGA bilder båda två!!! Sådan tur har vi inte haft... Igår när vi väntade på bussen i Mersini höll vi på att blåsa bort bokstavligt talat! Nåja, bättre lycka nästa gång! Blåst eller inte så kommer vi tillbaka till Donoussa!
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Bra inställning!
|
|
||||
|
||||
Jeg var 7 dage på Donoussa for 3 uger siden, og bare 2 af dagene så der IKKE sådan ud
Med jeres positive indstilling vil 3. gang forhåbentlig være lykkens gang for jer. Det fortjener I |
|
||||
|
||||
Citat:
Kanskje jeg skulle revurdere avgjørelsen min - etter å ha ønsket meg til Donoussa i veldig mange år, uten å "få det til" hadde jeg bestemt meg til å leve med at Donoussa er en øy jeg ikke skal besøke |
|
||||
|
||||
Donoussa var härligt och även jag kommer återvända. Idag åkte vi premiärturen med Scopan och avnjuter nu en stilla lunch på Syrma Taverna på Iraklia
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Jeg kommer også nok tilbage
Citat:
Der gad jeg også godt sidde nu Hvordan er det med turister på Iraklia? Ved du om badebåde er kommet i gang? Annas søn (har glemt navnet) var på hospitalet, hvorfor der ingen båd gik for 5 uger siden. Ha' en fortsat god ferie på Iraklia |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Vad är det som är så härligt med Donoussa?
Övertyga mig.. så kanske ön får ett besök av mig.... |
|
||||
|
||||
Citat:
Øen kan du gå rundt i løbet af nogle få dage, så der er som sådan intet andet at foretage sig, end at nyde livet, stilheden, de flotte strande, udsigten - som her til Amorgos og som sagt stemningen. Desuden findes er der et helt fantastisk bageri Jeg fornemmer, at det er en love/hate ø. Enten er man solgt med det sammen, eller også er der bare for stille, og man kan ikke komme derfra hurtigt nok. |
|
|||
|
|||
Låter som en mysig liten ö, har du varit där i lågsäsong.. är det något folk där då?
Kan hända jag tar en tur dit i oktober när jag är på Naxos!.. Ps. Underbara bilder Susie! Senast redigerad av Sunny12 den 2015-07-06 klockan 22:18. |
|
||||
|
||||
Citat:
som serverar suverän mat! (vet inte om man får göra reklam så här Janne...) Hur det är på ön i lågsäsong - oktober - vet jag inte men förmodligen ÄNNU lugnare.. Kanske för lugnt. Vet inte vilka om ens några tavernor är öppna då. Jag kan försöka fråga... Men i "lagomsäsong" som nu är den helt perfekt om man inte är ute efter håll-i-gång utan "bara vara"... MVH zakka |
|
|