|
|
||||
|
||||
Bildgåta 4190 - Santa Maria på Paros
Var är vi nu?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4190
K u n n e være Lefkos, Karpathos...
|
|
||||
|
||||
Men det är inte där, även om det var likt.
|
|
|||
|
|||
Kan det vara Koufonissi??
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Det er nogle år siden, jeg var på Paros, og alle husene forvirrer mig, men jeg synes, det ligner Laggeri. Kan det være der?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men fel strand. |
|
||||
|
||||
Alyki
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Ser ut som någon strand området vid Sankta Mariastranden 😊
Direkt från Schinoussa 😎😃 |
|
||||
|
||||
Rätt! Grattis!
Citat:
|
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4190 - Santa Maria på Paros
Dålig wi-fi, men annars underbart! Lugnt på stränderna på förmiddagarna, livligt på kvällarna. Allt är öppet. Mest italienare o greker. Ingen svensk vad jag vet 😃
|
|
||||
|
||||
Du är ju där.
Tack för rapport. Njut av livet på denna fina ö! |
|
|||
|
|||
Jag kan också berätta att Schinoussa har blivit med buss! 😳 Känns lite som fusk... 😃
Fina skyltar vid hållplatserna är uppsatta med tydliga tidtabeller. En del sitter dock typ två meter upp...svåra att läsa😃 Sedan åker de inte alls som tidtabellen heller 😃 Bussarna går juli o aug. Men hotellen kör ju de andra månaderna. En väg kostar 1,6. Soliga hälsningar 😎 |
|
||||
|
||||
Citat:
Går den bara mellan hamnen och Chora? |
|
|||
|
|||
Nä den går överallt! Till Messaria, Psili Ammos, Geronomos, Lioliou, Almyros, Livadi, hamnen och t om Tsigrado (har säkert stavat alla ställena fel) 😳😱😃
Jättebra för alla småbarn, äldre o de sim har svårt att gå. 😃 Men det blir dammigt för de som går... Det finns också flera hållplatser i Choran! 😀 |
|
||||
|
||||
Citat:
Har du åkt med bussen? Har du en bild på bussen? |
|
|||
|
|||
Hahaha ja jag provåkte en gång mellan Lioliou och Almyros. 😃 helt ok.
Jag var ensam i bussen... Tror de har satsat på fel månad...italienare o greker har egna bilar o mopeder mm. Undrar om det verkligen lönar sig??? Nä jag tog aldrig något foto 😢 bara ett på hållplatsskylten med tidtabell som satt väldigt högt upp 😃 |
|
|||
|
|||
Santa Maria skall vi till i morgon. Idag är det "bara" poolen på Kallisti
|
|
||||
|
||||
Citat:
- og, jeg håper "Kallisti" svarer til forventningene, Anna Pernilla Vi har aldri bodd et sted vi har opplevd en slik trivelig tone og samhold mellom personalet Da jeg sa det til Joanna, bekreftet hun hvor gode venner de var, men sa at det i den travleste tiden i august, kunne det bli litt mer "stress" Så kanskje dere ikke legger merke til det, som vi gjorde i begynnelsen av juli? Ha en fortsatt deilig ferie (Skrev dette før jeg så ditt PM ) Senast redigerad av kari den 2015-08-10 klockan 11:24. |
|
|