|
|
||||
|
||||
Inkastare i Chania
Jag vill bara meddela att inkastarna både inne i Chania och efter kusten (Kato Stalos, Agia Marina och Platanias) är mycket mycket lugnare nu. De senaste åren tycker jag att det bara blivit värre och värre men tack och lov har det dämpats. Visst, några har vi träffat på men vad skönt att slippa! Varma, soliga hälsningar från Kreta ( imorgon drar vi till sydsidan)😎
|
|
|||
|
|||
Sv: Inkastare i Chania
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Och vad är anledningen till att det är mycket mycket lugnare just i år, varför har det dämpats? |
|
||||
|
||||
Man kan ju hoppas att DE äntligen fattat att de flesta turister INTE gillar dessa!
|
|
||||
|
||||
På Karpathos har det cirkulerat ett anslag som säger att det inte är tillåtet att försöka övertala kunder att komma in, och det följs av alla utom två. Alla andra bara hälsar trevligt när man passerar. Detsamma kanske har hänt där?
Karin |
|
|||
|
|||
Vi brukar inte bry oss om inkastarna..vi hälsar glatt Kalispera och går vidare
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mina värsta upplevelser vad gäller inkastare har jag däremot haft i gamla stan på Rhodos. I ett extremfall blev det riktigt käftande med en som ansåg sig ha rätt till en motivering från mig till varför jag inte ville gå med in. Kanske har det blivit bättre även där nu? Masse |
|
||||
|
||||
Hej
Det finns en Taverna med jobbiga inkastare som ligger efter hamnen i hörnet vid Kondilaki gatan dom är 3-4 grabbar och en tjej. |
|
|||
|
|||
Citat:
Undrar om det var där det kom en snubbe och verkligen grepp tag i mig när vi gick förbi o började rabbla (på tyska dessutom, han klarade inte av att gissa rätt språk ens) , nära stället som är draperat med "rekommended by tripadvisor skyltar"? Trode reflektivt han försökte råna eller ficktjuva mig först, han blev allt lite paff när jag tog tag i han i min tur medan jag snabbt kollade att jag hade plånboken kvar, men han hämtade sig fort o försökte sälja vidare som inget konstigt hade hänt (dock korrigerande han sig till engelska) jäkla still, klart värsta inkastaren jag varit med om vad jag minns Skönt om de lugnat ner sig iaf med den göken, men annars upplevde vi dem inte som så jobbiga (två år sedan vi var där) i fjol på Santo så var de lugna o fina överalt |
|
||||
|
||||
Citat:
Men et år var det ille, på Akropolis spesielt, vi unngikk etterhvert helt å gå den gaten |
|
||||
|
||||
Det har jag märkt tydligt under min resor till Kreta de senaste åren. För tre år sedan såg jag skyltar på hamnpromenaden i Chania som upplyste om att de (dock långt från alla) inte längre använde sig av inkastare. Nu i somras såg jag fler sådana skyltar. Men det fanns ändå en del inkastare kvar, men de var inte alls lika jobbiga som förr om åren. Inte ens En Plo försökte kasta in mig.
|
|
|