|
|
||||
|
||||
Extrem värme!
Hej alla!
Är det någon som befinner sig på Zakynthos eller någon annan ö där det tydligen är runt 36 grader? Hur fixar man detta? Man klarar väl knappast av att göra annat än bada Vädersajten VARNADE för denna värme som kommer hålla i sig minst en vecka Vi brukar åka i september för att det brukar va lagom varmt...tjii fick vi!!! Vi åker på fredag och jag hoppas sååå att det inte blir outhärdigt!! |
|
||||
|
||||
Sv: Extrem värme!
Jag är som väl är inte där, för så varmt vill jag inte ha. Vi var på Zakynthos i juni ett år, och då var det över 40 grader några dagar. Det var hemskt. En dag, då det var 43 gr, satt vi inne på rummet med AC på för fullt. Det gick inte att vara ute.
|
|
||||
|
||||
Huuu så hemskt, Janne!!! Väskan blir lätt denna resan. Alltid nåt att glädjas åt.. !!
|
|
|||
|
|||
...och vi hade 43 grader på Lefkas i juni 1993....
Hoppas det blir lite svalare!!! I väderrapporten i går sa nog meteorologen att det skulle komma svalare väder västerifrån över Italien och Grekland nu under veckan...men vädret lever ju sitt eget liv verkar det som. Jag är själv lite orolig att det blir för varmt i slutet av september på Kreta....Men det blir nog uthärdligt. Hoppas ni får en underbar resa oavsett!! Lissi |
|
||||
|
||||
Jag åker till kalymnos på fredag ...för en stund sedan kom ett foto upp på facebook, på en termometer...47 grader varmt idag...hua mig...
...verkar som att denna hetta ska hålla i sig ett tag...alltså...pool-häng och strand-häng verkar vara det som gäller om dagarna... ...med lite tur satt denna termometer i lä mot en vägg i direkt solsken... ...och så har jag då fått svar... ...34 grader i skuggan... Senast redigerad av Maggy den 2015-08-31 klockan 17:16. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Meteoalarm varnar för höga temperaturer i bland annat de Joniska öarna, Dodekaneserna, Östra Egiska öarna samt delar av fastlandet. Varningen gäller för i morgon.
|
|
||||
|
||||
Maggy, "bara" 34!!! Bättre än 47 i alla fallTur!!! Ha det så skönt!!!
|
|
||||
|
||||
...det är ju sant Kajja ...visst fixar vi väl detta...
...finns ju gott om "vatten" att både förtära och att bada i... Tack, vi åker ju samma dag fast åt "vart sitt håll"... Ha det så skönt du också!! / Maggy |
|
||||
|
||||
Jag är på väg tillsammans med min familj till Egina. Vi kommer att vara där 19-26 sept. Är det någon som vet hur vädret brukar vara då? Kollar många sajter. Men som oftast så överensstämmer de inte alltid med verkligheten. Ja skulle lätt kunna tänka mig dryga 30 grader då jag är en riktig värmeälskare.
Tack på förhand Helen |
|
||||
|
||||
Här nere i Koroni trakterna på Peloponnesos har vi haft mellan 35-43 i juli och nu senaste veckorna jättevarmt igen,idag +38 och lovas ännu varmare de närmaste dagarna.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi tycker att september är en perfekt månad för Egina, liksom för övriga Grekland. Du har lysande chanser att få dina 30+! Hoppas att ni får en alldeles underbar vistelse på vårt älskade Egina! Masse |
|
||||
|
||||
Tack Masse för svaret.
Jo jag börjar bli medveten om att vi är på väg till ett litet paradis.Vi som är på väg ner är 15 st förväntansfulla. Vi har sett till att alla barnen ( 4 st ) och deras respektive och 6 barnbarn i alla åldrar ska få chansen att få se det underbara Grekland som vi varje år reser till.Ingen av barnbarnen har rest utomlands tidigare.Ungdomarna har nog lite extra pirr i magen. Välja de godaste bröden, kanske välja en spenatpaj. Hälsa med ett glatt Kalimera till de som vi möter under vägen till och från. Jag kan bara längta till värmen då jag får sitta med de yngsta och bygga sandslott med de mindre barnen. Jag vill visa min underbara familj vart det är jag längtar till varje vinter när kylan slår till med full kraft. ha det bra // Helen |
|
|||
|
|||
Tyvärr kommer det tom. att bli varmare på fredag och extrem hög luftfuktighet. Jag brukar använda mig av den här Grekiska vädersidan: http://www.meteo.gr/meteoplus/cf.cfm?city_id=13 eller denna som används av marinen http://www.poseidon.hcmr.gr/weather_...php?area_id=gr
Ingela |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
På Amorgos var det 27 idag. Dagen började med moln över bergen som blev till sol och en lätt behaglig bris. Perfekt!
|
|
|||
|
|||
Här på Lesvos har vi haft det varmt i dag med....35 härliga grader i skuggan och jag har bränt mej överallt...trots 30-50 i solskydd
|
|
||||
|
||||
En solfjäder är oumbärlig! Hade mycket nytta av min i augusti när termometern var uppe på 42°gradersstrecket 😰
|
|
||||
|
||||
Har man sagt hur länge som värmen kommer hålla i sig. Ska ner till Egina den 19e. Vill ju uppleva lite mera än vad vi har haft här hemma. vi kan ju inte ens skryta om en varm o fin sommar. Nu hägrar Egina för alla....Från den största till den minsta.
|
|
|||
|
|||
Solskyddskrämer tror jag inte på.. det bästa är att skydda sig med kläder eller sitta/vara i skuggan under den tiden på dagen när solen är som starkast dvs mellan 11.00-15.00 cirka.
Men härligt att höra att du har det bra!.. |
|
|