|
|
||||
|
||||
Bildgåta 4255 - Platys Gialos på Lipsi
Eftersom min förra bild var så svår kommer här en enkel.
Var är vi nu? |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4245
Skopelos
|
|
|||
|
|||
Lipsi?
|
|
||||
|
||||
Ja, Platis Gialos, Lipsi
|
|
||||
|
||||
Nej.
Rätt! Grattis! Rätt! Grattis! |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4245 - Platys Gialos på Lipsi
Bildgåta 4245 finns redan borde vara 4255
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4245 - Platys Gialos på Lipsi
Tack! Det är ändrat nu.
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4255 - Platys Gialos på Lipsi
Typiskt att missa denna bildgåta . Jag var där för 5 veckor sedan .
Abi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ja då, det gjorde vi. Lunch två dagar i rad , zucchini-bullarna första dagen var helt underbara.
Annars var det ännu bättre mat på Dialaila på Katsadia Beatch, men den stranden ville vi inte tillbaka till. Abi |
|
||||
|
||||
Ja, där är det också mycket god mat! Varför ville ni inte tillbaka till stranden?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Promenaden tillbaka till byn var däremot härlig. Abi |
|
||||
|
||||
Håller med dig. Vi gillar stranden i Platys Gialos mycket mer, men tavernan i Katsadia är bra, så vi brukar gå dit för att äta, och promenaden är - som du skriver - trevlig.
|
|
|||
|
|||
Jag håller också, till största delen i alla fall, med. Suverän taverna och finfin promenad vad gäller Katsadia, men väldigt smal strandremsa. Bra taverna, men bättre strand i Platys Gialos. Däremot tycker jag att det även på PG blev för trångt. Den är ju inte så lång, den stranden. Så ingen av stränderna seglar upp på nån topplista hos mej, ren strandmässigt (plus dock med frånvaro av solstollar och parasoll).
|
|
||||
|
||||
Håller med dom det, men de båda tavernorna är så bra att jag kan tänka mig att åka till Lipsi bara för att äta där.
|
|
|||
|
|||
Lipsi är kanske inte ön för de som söker stora, breda "perfekta" sandständer. Det är väl egentligen bara Platy Gialos, stadstranden (Lientou) och en liten bit av Katsadia som är i närheten av denna katergori.
Själv har jag alltid tyckt att omgivningarna och atmosfären är viktigare än "underlaget". Jag föredrar lugna, natursköna oexploaterade stränder och sådana finns det gott om på Lipsi. Alla dessutom inom gångavstånd, i alla fall om man inte har något emot att vandra en liten bit (vilket jag absolut inte har!). Det är en av alla saker som gör Grekland så fantastiskt: alla öar och platser är olika och alla kan hitta sina favoriter! |
|
|