|
|
|||
|
|||
Bokat resa!!
Japp, då var det bokat - fjärde året i rad
Karpathos igen, denna gång tyvärr bara 1 vecka MEN bättre än inte alls Vi åker den 26 maj med Apollo. Vi ska bo på Romantica så vill gärna ha lite erfarenheter från er gällande boendet. Vi har bokat tvårumslägenhet med balkong. Stör trafiken mycket i rummen mot gatan? Hur är frukosten? Är WIFIn bra? Vi som "bara" har 142 dagar kvar till solen |
|
||||
|
||||
Sv: Bokat resa!!
Grattis till ett bra val av hotell!!
Vi hade en tvåa på markplan mot poolen och var supernöjda Sov som stockar! Mysigt och väldigt trevlig personal. Använde inte wifi då så där kan jag inte hjälpa dig. Frukost gjorde vi själva. Lagom gångavstånd in til "stan" och perfekt att mellanlanda på Pelagos med livemusik på hemvägen. Trevlig resa! 149 dagar kvar för oss...men till Kreta |
|
||||
|
||||
Och vi åker 12 maj, ska bo på Parasol. Har just betalat bokningsavgiften .
Även jag hoppas det inte blir för mycket störning från trafiken, om vi hamnar mot vägen. Hur eller hur blev detta billigare än endast flygstolar . Vi stannar också en vecka, och det är första besöket på ön . Nu får man lusläsa alla trådar här. Abi (85 dagar kvar enl nedräknaren) |
|
||||
|
||||
Citat:
I hörnet snett över gatan har ni restaurang El Greco en trappa upp. De har jättegoda mezedes; deras dolmades hör till mina favoriter. Där får ni absolut inte missa deras "lamb in oven with cheese and briam". En rätt nästan värd en egen resa! (Dessutom får man en ouzo medan man bestämmer vad man vill äta. ) Låter som ett trevligt läsande. Missa inte resebreven! Om du går in på Karpathossidan, t ex via "Snabbval resmål" så hittar du en samling länkar till samtliga resebrev från Karpathos och slipper leta från år till år. Karin som har hela 122 dagar kvar... |
|
||||
|
||||
Tack så jättemycket Karin!
Kalimera är GULD värt . Abi |
|
|||
|
|||
Hej Abi
Om du blir sugen på en god Gyros skall du bege dig till Manolis som har Gyros och väldigt goda Hamburgare. Hamburgare är kanske inte grekisk husmanskost men de är gjorda i Grekland (alltid liten tröst) Om du blir sugen på kaffe så skall du bege dig till "CAFFE KARPATHOS" där finns det mesta av kaffevarianter att välja på. Han har också Karpathisk the. Han beger sig till bergen om vintrarna och plockar örter som han sedan torkar och använder till the. Har du några frågor om Karpathos så kommer han att svara, det är en väldigt trevlig man. Manolis och "CAFFE KARPATHOS" ligger bredvid varandra. |
|
||||
|
||||
Hej, och tack för tips!
Men... jag äter inte kött, dricker inte kaffe men Karpathisk the lät mycket intressant . Dessutom blir min man lycklig över dina tips så vi får hoppas vi hittar dit. Abi |
|
|||
|
|||
Citat:
De få ställen som inte har falafel brukar erbjuda fetaost istället i och det blir ju som en grekisk sallad inlindad i bröd! Lissi |
|
||||
|
||||
Äntligen! Har oxå bokat resa den 26 maj till Karpathos.
Jag och Anders har tyvärr bara en vecka att upptäcka ön på och jag har dessutom lovat att ligga på stranden om än det regnar. Känner mig riktigt solfattig så Solwarg jag är. Ser fram emot detta något alldeles. Är föör länge sen jag var i Grekland. Har passat på att flytta tillbaka till Gotland sen jag var inne här senast, så tiden har inte räckt till. Kul att vi blir flera från Kalimera som reser den dagen. Ps. Jag är oxå veggis så bra tips på ställen att äta är tacksamt. |
|
||||
|
||||
Inga problem och äta vegetariskt på Karpathos Brukar själv äta mest veg. mat när jag är där, eller i Grekland i almänhet
Mitt i stan, nära fontänen finns tavernan Elea, där det finns väldigt god veg. mat. Min favorit är fyllda succiniblommor Riitta |
|
||||
|
||||
Tack för tipset. Är såå förväntansfull nu fast det är ca tre månader kvar...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Bodde på ett hotell i närheten och fick "signalstyrka utmärkt" från Hotel Romantica. Hade tyvärr inget lösenord vilket var lite synd då det inte fanns WiFi på rummet på vårt boende , så jag tor ni kommer ha bra WiFi där .
|
|
|