|
|
||||
|
||||
VASA-loppet
Imorgon blir det att sitta framför tv:n och se på VASA-loppet.
Beundrar alla (elit som motionär) som skall skida de 90 km. Dottern och svärsonen är några som skall ta sig mellan Mora och Sälen. Och inte har dottern fått det från mig det är ett som är säkert. Jag har aldrig gåttt ihop med skidor och stavar RAN (som är mkt bättre på att simma och gärna i Medelhavet) |
|
||||
|
||||
Sv: VASA-loppet
Ja, vasaloppet är ingen barnlek. Under förra årets vasalopp åkte jag på ryggskott, när jag reste mig från soffan...
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Vi dukar upp till storfrulle framför teven och njuter av Vasaloppet här i Finland också. Älskad tradition! Nån dag ska jag åka själv också.
|
|
|||
|
|||
Jag kan inte historiken och varför Vasaloppet körs första söndagen nu i mars? Någonting viktigt var det nog och därför är denna söndag det som gäller.
Men......med tanke på att loppet faktiskt har blivit inställt för inte alltför länge sedan och att förhållandena ofta är riktigt jävliga för motionärerna långt ner i fältet så kan man väl med fog undra varför inte första söndagen i februari kanske vore lämpligare? Det skulle vara långt bättre förhållanden med gnistrande högkvalitativ snö. /Hasse |
|
|