|
|
||||
|
||||
Poethörnan
Jag längtar till tiden
när jag kan göra vad jag vill Men tiden gör ju mig äldre kan den inte stå still?! Jag vill känna mig som nu i framtiden, förstår du? Jag vill ha friska ben och ett öppet sinne jag vill dansa Zorba och ha ett tydligt minne. Jag vill ha många år för det finns så många öar och så många sjöar både hemma och där Jag önskar, jag hoppas att jag får! -Netwolf, bollen e din Hoppas nån mer vill hänga på tråden💞 |
|
|||
|
|||
Sv: Poethörnan
Min semester bor i mig:
Det är 20-30 grader i luften och 20-24 grader i vattnet Jag bor nära havet och en strand Jag har ett lugnt vackert tyst vilsamt boende med avslappnade trevliga grannar att prata med - om jag/vi så önskar det. ”Mina katter” kommer och går…. Det finns av god mat och dryck vart jag än vänder mig på ön. Det är enkelt att förflytta sig till andra byar, städer, städer… Det finns ständigt nya upptäckter att ta till sig… Det är vänliga människor runt omkring mig….. Jag känner vardagen i atmosfären där jag är - men JAG är på semester och hjärtligt välkommen dit trots min slöhet J Det är vackert, många utsikter är sååå häpnadsväckande vackra!!! Stressen finns bara runt om - inte inuti mig/oss. Det mesta känns enkelt och lätt Var är jag tro? |
|
||||
|
||||
Ååå vad fint Faestis!! Jag tror du är i paradiset!!
Hoppas på fler "bidrag"!!! |
|
||||
|
||||
Jag undrar om ni vet
att bakom avataren det döljer sig en poet |
|
||||
|
||||
Poesi tycker jag är knepigt och jag läser det väldigt sällan. Men när Posten anordnade en poesitävling för många år sedan skickade jag in ett bidrag, och jag fick pris, och dikten kom med i en bok.
Efter den framgången skrev jag en dikt till, och den kommer här: En En dag En dag ska En dag ska jag En dag ska jag gå En dag ska jag gå ner En dag ska jag gå ner för En dag ska jag gå ner för backen En dag ska jag gå ner för backen med En dag ska jag gå ner för backen med bara En dag ska jag gå ner för backen med bara ben |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Jag säger bara WOW vilka fantastiska poeter ni är👍👏🇬🇷
Monica😎 |
|
||||
|
||||
Nu vet vi!
|
|
|||
|
|||
Här kommer en "tanke"som jag tror är publicerad tidigare här i någon tråd, men eftersom jag alla gånger i Aten (utom nu sist) gått upp på Lykavittos och alltid får samma känsla så får ni "stå ut" med den en gång till
( Lite kul är att en fd medlem här som var grek frågade mig om han fick översätta den till grekiska för att lägga ut i något forum) Lykavittos Som en genväg till himlen du ligger med Athen för dina fötter. Du vakar över staden, där demokratin har sina rötter. Vad har du sett från din upphöjda plats? Vad har du tänkt när du skådat ner, över staden med tempel och hus som mänskor i sekler har vårdat. Bort mot Akropolis söker din blick bort emot Gudars boning. Här har intriger och krig ägt rum. Men här har ock visats försoning. Jag med har stått här och själv blickat ner över staden jag tog till mitt hjärta. Jag visste att jag inte fick stanna kvar. och jag kände med ens en sån smärta. Jag vet att häruppe, så nära min Gud jag vill över storstaden vaka. Jag känner en frid och en vind mot min hud. Jag hör någon viska, : Till dig bär jag bud! "Du ska ofta komma tillbaka" I Grekland jag känner, att jag har ett hem. En plats som ger trygghet på jorden. Och du, Lykavittos, är centrum för dem som får höra just de där orden! Lykavittos ÄR en helt underbar plats och för alla som ska till aten säger jag bara GÅ upp och GÅ ner! Man hinner se och tänka mycket. Lissi . som ska upp i maj igen! |
|
||||
|
||||
Tack Lissi, så fint! 💖😊
|
|
|