Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-26, 10:06
carl04 carl04 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Boka färjebiljett i förväg?

Hej!
Vi kommer starta årets båtluff med färjan Rafina-Tinos den 14 juni kl.17.30. Den grekiska pingsten firas i slutet av denna vecka och jag undrar om ni tror att vi behöver boka färjebiljett i förväg till denna dag istället för det sedvanliga inköpet "strax innan avgång i hamnen" Jag tror det kommer vara många atenare som skall ut till öarna denna långhelg... På måndagen den 20 juni ska vi sedan med båt från Tinos till Syros och samma fråga gäller även denna avgång i pingstens absoluta slutskede. Jag tror detta är enda avgång mot Pireus från Syros denna dag och det kanske är många som skall ta sig tillbaka till Aten. Är det någon som har erfarenhet av att boka "hemifrån"? Hämtar man i så fall biljetterna på något kontor i hamnen eller kan man skriva ut biljetten hemma?

Glad påsk!
/Carl
Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 11:43
Oxi Oxi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Sv: Boka färjebiljett i förväg?

Vi har de senaste åren bokat båtbiljetterna på nätet. Det står på hemsidan, när ni bokar, var ni kan hämta ut biljetterna. Visa bokningsnumret och passet. Har alltid funkat för oss.
Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 13:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boka färjebiljett i förväg?

Jag har ju åkt ut från Rafina veckan före påsk flera gånger och det har alltid funnits plats. Jag har aldrig beställt innan. Enda gången Nikoleta förbeställde var när vi redan var på plats och sonen med familj skulle komma på skärtorsdagens kväll....(men det hade inte behövts visade det sig. )
Menar Du sen att Du tror att det är fullt på båten till Pireus via Syros redan på Tinos? Det tror inte jag, för de flesta tar båten direkt till Rafina.

Grekerna åker aldrig ut förrän tidigast dagen innan högtiderna vad jag förstått....de har inte så mycket ledighet. Fast vill Du gardera Dig och känna Dig säker är det ju inte fel.

Lissi - som får vänta med Tinos tills i höst!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:41.