|
|
||||
|
||||
En liten pryl
Gomorron alla
Jag har tänkt på en sak ett tag... Visst måste det vara fler än jag som skulle tycka att det vore kul att ha en liten Kalimerapryl att ha på sig när man är i Grekland?! Kan vara ett enkelt blått armband med loggan på eller ett märke att fästa på jumpern, väskan etc. Tänk va roligt att stöta på nån kalimeravän på resan, i affären eller på nån taverna med samma pryl!!! Ibland behövs det inte mer för att man ska få nya vänner för livet Kanske skulle en del av försäljningsintäkterna gå till nån av alla hjälporganisationer som finns där nere. "Många bäckar små..." Ha en fin dag! |
|
||||
|
||||
Sv: En liten pryl
Bra idé Kajja, då det inte längre finns några kalimeratröjor att köpa. Men visst är det märkligt, att under alla år jag haft tröjan på mig har jag aldrig mött någon annan med kalimeratröja - däremot ett linne och en kalisperatröja.
Trots att min tröja idag både är solblekt, vindpinad och oljefläckad kommer den alltid att få hänga med/på mig i Grekland. Men ett blått armband kan jag tänka mig. Och att sen att pengarna kan gå till någon hjälporganisation. Senast redigerad av sjöborren den 2016-03-30 klockan 09:46. |
|
||||
|
||||
Hej sjöborren
Jag vet inte om du ska iväg nånstans i år men ser jag någon på Kreta eller Zakynthos i en solblekt och oljefläckad Kalimeratröja så vet jag att det är DUU |
|
|||
|
|||
Ja ett blått armband skulle sitta fint !!!!
Tack vare en Kalimeratröja kom jag i samspråk med en man på flygplatsen på Samos och när hans sambo anslöt och vi hade utrönt var vi kom från så visade det sig att hon och jag var tremänningar och förmodligen träffats som barn när hela stora släkten firade jular tillsammans.De bodde i södra Sverige och vi här uppe i norr så tack Kalimeratröjan👍 Monica😎 |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Skulle vara jättekul att ha, jag har en Kalimera-tröja, men den är alldeles för liten på mig, så ett blått armband skulle vara toppen |
|
||||
|
||||
Men Armband? Det leder osökt tanken till All Inclusive...
Arne |
|
|||
|
|||
...ja de är ju ofta blå!
...fast vi har ju ALL INCLUSIVE vi med på sätt och vis....Hela Grekland är ju vårt hotellområde Lissi |
|
||||
|
||||
Kajja! Jag är på Tilos från den 25 april till den 11 maj - sista dagen/dagarna på Rhodos. Den 12:e maj tvättar jag, för den 13:e åker jag/tröjan till Kreta. Så om du befinner dig i Agia Marina vid den tiden - fram till den 27:e - kanske ...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Fem veckor mellan förra och nästa resa och 2,5 mellan nästa och nästnästa Lissi |
|
||||
|
||||
Vi kan ha såna här små flaggor på långa stänger, som småbarn har på cyklarna, så syns vi.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Haha jaaa eller kanske en keps med någon form av Kalimerapropeller |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag är bor i Agia Marina den 2:a juni och en vecka framåt. |
|
||||
|
||||
Men Sjöborren! Vem behöver Kalimera-tröjor, -linnen, -armband, -vimplar eller annat om man har så säker inbyggd Kalimera-radar som du har! Den fungerar ju perfekt, och det är jag och Birgit jätteglada för. Tack vare den fick vi ju lära känna er på Tilos. Men ok, för oss andra som inte har lika säker Kalimera-blick som du så vore ett kännetecken bra!
Masse |
|
||||
|
||||
Thira, Arne och Netwolf.....roliga inputs!!!
MEN från min sida var det på riktigt... Jättekul ni andra som gillade idén Nåväl... jag får väl göra det på mitt sätt Brukar ofta prata om Kalimera med svenskarna när jag "är iväg." Detta var bara ett försök/önskemål när jag gjorde inlägget. Fixade förra året ett fint maskulint armband till min Johan där det står Saganaki(vilket han ääälskar)...och det blev lite succe på senaste resan. lbland måste man bara våga vara lite "aout of the place" Ha det bra, alla PS. Om ni har sett "Fuck Canser-armbanden" så tänkte jag..tror absolut inte det förknippas med All Inclusive!! |
|
|||
|
|||
Citat:
Monica😍 |
|
||||
|
||||
Både jag och Johan vet vad det innebär..tryvärr.. så...ALLA..Njut av varje minut!!💕
|
|
||||
|
||||
Synd Kajja att vi missar varandra med några dagar. Var på Kreta skulle ni bo?
Masse! Tror att vi hade en gemensam inbyggd radar. Och hoppas vi snart ses igen. Sjöborren |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi ska bo på Apladas i Agia Marina. Nyrenoverat med bra läge tycker jag. Det var länge sen vi bodde i Agia Marina. Oftast bor vi i Agi Apostoli. Var bor ni? Du kan ju lämna Kalimerajumper i receptionen så kan jag låna den 1 vecka..haha 63 dagar kvar |
|
|