|
|
|||
|
|||
Blue Star Ferries betalning krånglar
Är det någon mer än jag som har försökt boka och betala båtbiljetter via Blues Star Ferries hemsida på sistone? Det funkar bra fram till betalningen. När jag har knappat in mina uppgifter där och skickat iväg, så går det inte igenom. Jag får lite olika felmeddelanden (t.ex. "code 550", eller "please try again later"). Inga stålar dras från mitt konto, så det är lugnt på det sättet.
Ett alternativ är förstås att utnyttja någon av resebyråerna, men jag tänkte att jag skulle slippa betala det extra påslaget dom brukar lägga till. |
|
|||
|
|||
Sv: Blue Star Ferries betalning krånglar
Efter att ha googlat runt lite, så verkar detta vara ett problem, som varken är nytt eller unikt för mej. Tips från andra är bl.a. att försöka och försöka igen och igen och till slut ska man då komma igenom. Känns ju sådär, tycker jag.
Det är nog bara att tal ett bett i suräpplet och boka genom resebyrå... |
|
||||
|
||||
Måste du boka i förväg?
|
|
|||
|
|||
Antagligen inte. Men efter att med nöd och näppe ha kommit med på en av de två morgonfärjorna (bilfärjor, alltså - inte snabbåtar) från Rafina till Tinos en lördagmorgon i september för några år sen (den andra var fullbokad), så tar jag inga risker med tidiga lördagsfärjor längre.
Nu verkar det dock som att det löst sej, genom en resebyrå. Lite strul med bokningen där också, men jag tror att det lyckades till sist. |
|
||||
|
||||
Jag förstår.
|
|
|||
|
|||
Kan meddela att det gick utmärkt att boka genom resebyrån Symiacos. Samma pris (inga påslag) som hos Blue Star själva. Nu hände det dock, för första gången i världshistorien, att undertecknad lyckades boka till fel datum. För att då kunna ändra bokningen själv, så skulle jag vara tvungen att bege mej till Aten, lösa ut biljetten och byta avgång i god tid INNAN den jag hade felbokat (som var till nu i måndags...). Men resebyrån hjälpte mej faktiskt med det helt kostnadsfritt. Det enda var de 5 euro det kostade att skicka de ombokade biljetterna (tillsammans med originalen) rekommenderat hem till mej. Fick dom igår, efter tre vardagar. Suverän service, tycker jag allt.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||