![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi beräknar att landa på Atens flygplats en torsdag kl 17:15. Tror ni att det finns en möjlighet att hinna med en färja som avgår kl 18:30 från Rafina då?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det tager ca. 30 minutter fra lufthavnen til Rafina med taxi. De er jo ret hurtige med at få bagagen af flyene i Athen, så jeg tror, I har en chance.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hinner ni inte kan jag rekommendera Hotel Corali vid torget i Rafina. Då får ni en trevlig kväll med folkliv och tavernor. Mysigt!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Enl. turlistan t o m maj går buss 16.30 och 18 så det lär ni inte hinna, men jag misstänker att de tätar till på nästa turlista...Kolla på nätet....Ktel airport Rafina..
Jag landar I Aten för sent till min båt så jag bor på Avra med gratis transport till hotellet till Rafina. Ingår I priset. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Ha det gott några dagar i Sverige innan du får åka tillbaka till paradiset, Lissiväder eller ej... ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Special price har jag nog inte , men är efter otaliga bokningar på booking genom åren Geniusmedlem, men detta tror jag är en service som hotellet har till alla! Men andra vägen TILL flygplatsen går ju bussar nästan alldeles utanför dörren vid Avra.. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi att du var ett Genius visste jag redan innan med alla tips och info du delar med dig av
![]() ![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Du kan finde tidstabel for shuttle bus fra lufthavnen til Avra Hotel og også for KTEL bussen på Avra Hotels hjemmeside under "Location & Access". Klik på bussen, og der fremkommer links.
Husk at kontakte hotellet og reservere plads via dem, hvis du ønsker at bruge deres shuttlebus. Jeg brugte den i april, og det fungerer fint. God ferie ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Susie för info! Det såg ju väldigt lovande ut!
![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men tavernorna runt torget i Rafina tyckte vi inte var mycket att skriva hem om. Då uppskattade vi mera tavernorna längs hamnpromenaden. Masse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det kan ta 1/2 timma innan in-checkade bagage är framme. Tror inte ni hinner med buss, däremot med taxi OM ni landar 17:15 eller tidigare. Sedan är det fråga om det lönar sig, om hänsyn tas till kostnaden. Alltså, ni måste ändå bo någonstans den torsdag ni anländer till Aten, antingen i Rafina eller på den ö ni skall till, så det blir två alternativ: 1) Åka buss till Rafina och övernatta i Rafina (normalt lite dyrare än ute på öarna) och åka med någon färja tidigt på morgonen dagen efter 2) Åka taxi direkt till Rafina, kanske hinna med färjan och övernatta på den ö ni skall åka till. Taxi Aten flygplats - Rafina kostar c.a. 40 E (tror jag) och tar 30 min. Så, alternativ 2 blir säkerligen dyrare, kanske dubbelt så mycket jämfört med alternativ 1, men fördelen är att ni är framme samma dan sent på kvällen. Och för att skynda på hela processen så stannar en person kvar vid bagageutlämning medan någon annan i familjen går ut och köper båtbiljeter (det går att köpa på flygplatsen, kostar någon euro extra) samt fixar en taxi till Rafina och är startklar för färden mot Rafina. http://www.athens-taxicity.com/category/price-list.htm Senast redigerad av RobEri den 2016-05-16 klockan 10:40. |
|
||||
|
||||
![]()
En Taxi till Rafina ska inte kosta mer än EUR 35. Flyter trafiken på tar det 20 min.
Så om allt flyter på hinner ni med 18.30. Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla för information och tips! Man vill ju inte stressa, men vi föredrar att komma till Andros på kvällen och till fina Villa Nefeli där vi ska bo (som för övrigt är medvetna om vår tids-situation). Vi får se hur det blir. Tjänar man på att förboka taxi eller det står väl en massa utanför terminalen vad jag minns som bara är att hoppa in i...
|
|
|||
|
|||
![]()
Där står massor! Däremot vet jag inte om priset vid förbokning..kanske billigare? Förhandlingsbart? Själv far jag bara tagit buss.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Den länk (http://www.athens-taxicity.com/category/price-list.htm ) jag skickade i mitt tidigare svar gäller förbokning av taxi online. OBS! Det innebär inte att jag rekommenderar förbokning av taxi, jag har aldrig åkt taxi från Aten flygplats. Jag skickade länken eftersom det innehåller prisuppgifter, bara som en referens (det står att det kostar 38 E till Rafina, upp till 4 pers). Och det är som Lissi påpekar: det finns massor med taxi utanför, men gör upp om priset innan ni kliver in i taxin! Lycka till! |
![]() |
|
|