|
|
|||
|
|||
Höstresa
Japp det blev en resa i år igen😎
Efter att vart tvungen att åka med familjen till Sardinien i juni (helt ok det med) så började jag få ångest av att måsta vänta ett helt år på att få åka till Kreta igen,Sardinien i all ära men jag saknade nåt,började längta efter grekiska maten Den där speciella lukten,hettan när man kliver av planet,gästfriheten,sitta o äta en god middag på Mitsos o få se solen gå ner. Så sagt och gjort in och börja kolla resor övertalade en kompis att åka med. Så den 18/9 åker vi en vecka Ekavi hotell agia marina Nedräkning har börjat😀 |
|
|||
|
|||
Sv: Höstresa
Lissi |
|
|||
|
|||
Hej.
Vi åker också till agia marina vid den tiden. Barnen skulle med så det fick bli chaniakusten. Tänkte hyra bil ,så paleochora och elafonissi blir det. Har någon några andra bra tips? Väder? |
|
|||
|
|||
Ja, høstreise til Chania ble det på oss i år også. Til Nea Chora og Arocaria med havutsikt en uke fra 18. oktober. Da håper vi jo at være holder, det har det gjort de 2 siste årene.
Vi valgte å dra 2 uker til Karpathos i september i år. Men klarte altså ikke holde oss borte fra Nea Chora. Men nå skal vi til Kroatia en uke senere denne måneden, og det ser vi fram til for der har vi aldri vært. Er forberedt på varme og mye folk, men det skal gå bra |
|
|||
|
|||
Kv8...vet inte hur gamla era barn är men det finns en vattenparken inte långt från Chania som heter Limnoupolis den kan ni kolla upp,åtminstone tror jag säkert att barnen skulle uppskatta den.Ni kan ta bil eller så åker ni med tåget ut.
Elafonissi ska ni absolut besöka sen finns det massvis med fina stränder tex baloslagunen Ska ni äta inne i Chania så skulle jag rekommendera att ni söker er uppåt en bit från hamnen..vi brukar äta på ett ställe som heter Ela, mysigt ställe som ligger en tvärgata upp från hamnen,varning dock alldeles bredvid ligger en restaurang som heter Enplo unvik den för allt i världen läs på trip advisor så förstår ni varför Hoppas ni får en härlig resa😎 |
|
|||
|
|||
Tack Lindh.
Nja barn och barn,,,,,,,en 26 åring med flickvän och en 17 åring... Men vattenpark funkar nog ändå. PS. Dom,kommer alltid vara barn i mina ögon |
|
|||
|
|||
Här blir det också en höstresa med härliga kvällar på Mitsos 😊👍🏝 trots att vi var där två veckor i juli. Håller med den härliga värmen och doften när man kliver av flygplanet, ja då är man hemma i paradiset 😍
|
|
|||
|
|||
Vad/var är Mitsos?
Det verkar vara bra ställe. |
|
|||
|
|||
Mitsos är en strandnära taverna med sååå god mat. Testa deras pasta seafood wedding!
|
|
|||
|
|||
Hur är det så i slutet på säsongen. Är allting öppet?
|
|
|||
|
|||
Har aldrig varit på Kreta i slutet av säsongen men i år blir det en vecka i början av oktober. Vad jag har hört av våra vänner i Agia Marina så börjar en del stänga i mitten av okt för att sen i slutet av okt början på nov är i stort sett allt stängt i Agia Marina.
|
|
|||
|
|||
Äntligen 😎 Väskan är packad så nu ska man bara försöka få nåra timmars sömn också för imorgon bär det iväg....05.30 bil till Sundsvall sedan lyfter planet 10.45.och drygt fyra timmar senare får man ta dom där magiska stegen ner från flygplanstrappan känna hettan den där speciella lukten som bara finns på KRETA☀️
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||