|
|
||||
|
||||
1000 kr fattigare, men 24 flaskor rikare
Idag hämtade vi ut vår beställda kartong Malamatina på systemet. Det tog bara några dagar efter att vi beställt. Vilken service!
Minimum är 24 flaskor. |
|
||||
|
||||
Sv: 1000 kr fattigare, men 24 flaskor rikare
Då klarar ni er de närmaste månaderna iaf
maji |
|
||||
|
||||
Det bliver nok en festlig aften i det Kalimeraske hjem Jeg skåler med jer fra Patmos I supermarked koster en flaske EUR 1:55 + 10 cent for selve flasken
|
|
|||
|
|||
Väl värda pengar Janne och Camilla!!!!
Kan man inte komma till Grekland så får Grekland komma till en! Lissi |
|
|||
|
|||
Jag hämtade ut 24 flaskor i tisdags, det finns ALLTID Malamatina i detta hushåll
/Hasse |
|
|||
|
|||
Hädanefter också I vårt!
Lissi |
|
||||
|
||||
Värt varenda öre!!! 👍 🍷☀️
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Vad härligt!
|
|
|||
|
|||
Det var då en himla bra nyhet att det går att beställa. Så får det bli även till detta hem.
Inger |
|
||||
|
||||
Precis! 24 flaskor rikare! Jag fick min lokala Alkobutik att beställa Malamatina till hyllan. Och gissa så lycklig jag var....men vad hände se? Jo, hade inte varit i butiken på ett tag och tänkte då en fredag i början av augusti att nu skall jag köpa några flaskor. Det fanns inga! Why? Hade alla köpts bort redan? Nej, de hade flyttat flaskorna till en annan butik blää, så sårad jag blev
Men sånt är livet Får väl ta och beställa 24 flaskor jag med.... Njut av Malamatina Janne och Camilla. / Anne |
|
||||
|
||||
Här på Naxos kostar en 2-liters Malamatina 7 Euro.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Undrar om det bor många Kalimerianer i Limhamn, för det är den enda butiken som har den i lager!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Igår öppnade vi en flaska och det smakade himmelskt gott, trots att vi inte är i Grekland.
Självklart skålade vi i äkta Malamatina-glas. PS. Pelargonen i bakgrunden plockades på Kreta 1993. |
|
||||
|
||||
Herlig
|
|
||||
|
||||
Så fina! Ja har en knall-cerise från Iraklia... 😇
MVH zakka |
|
||||
|
||||
HTML-kod:
Undrar om det bor många Kalimerianer i Limhamn, för det är den enda butiken som har den i lager! Dessutom snart besök av bästa vänner från Danmark, som jag lärde känna på Tilos 2006, de är lika greklandsgalna som alla vi här på Kalimera! Lite extra då ju! Tack för tipset! Pian |
|
|||
|
|||
Jag tänkte beställa Malamatina i somras för jag trodde först att jag kunde välja antal flaskor. Men upptäckte sen att det inte gick och 24 st är lite för många på en gång för oss. Tråkigt om de skulle stå och bli gamla.
Ni som redan har köpt från systemet, hur länge kan man förvara flaskorna? Och om några i Stockholm vill dela på en låda så är jag intresserad |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi delade en kartong med två andra, så vi fick åtta flaskor var. Det gick så fort att få kartongen så när de är slut är det bara att beställa på nytt. |
|
|||
|
|||
Vitt vin är generellt sett inte lagringsdugligt i den här prisklassen. Ytterst få vita viner kan lagras men kräver optimala förhållanden.
Vill man spara dem ett tag så ska de stå i kylskåp, där är det mörkt och kallt. Allt vin får kortare livslängd i rumstemperatur och alla andra ställen än i mörker. Exakt hur länge de har kvar sin fräschhet, smak och "känsla" osv. är omöjligt att säga. Några månader säger jag mellan tumme och pekfinger. /Hasse |
|
||||
|
||||
Då har vi gott om tid.
|
|
|