|
|
||||
|
||||
Hemma bäst
Efter en jättefin båtresa från Pireus till Kalymnos har jag nu, så här på eftermiddagen landat även själsligen. Närmare fem veckor i Aten ...alla strålningsbehandlingar avklarade, uppföljning ska ske här på Kalymnos.
Det hände massor de här dagarna. Jag träffade Lissi ! Jag träffade Thira ! Min systerdotter Helen kom! Sonen Nicke kom! Vi promenerade, åkte Metro, klättrade upp till Lykavittos, gick på museum, åt massor, ja inte alla samtidigt, men vartefter, mycket trevligt. Jag har gått mer i Aten än någinsin tidigare, och ORKAT . Bodde hos en gammal väninna i våra gamla kvarter i Koukaki, ett skutt från Filopappos. Traskade Veiko och Dimitrakopoulo och Makryianni och Vyronas och Thision, Ghazi , Pireus och alla gator i Plaka och Anafiotika. Såg stadsdelar som inte fanns på den tiden jag bodde i Aten. Konstaterade att centrala delarna är sig lika men mer trafik. Köpte månadskort för pensionärer och åkte obekymrat på alla sätt. Inte dumt alls. Hemma igen finner jag att jag fumlar med datorn, den har stått oanvänd...Tvättmaskinen jobbar, katterna blev glada att se mig, alla krukväxter är stendöda... Dags att leva vardagsliv igen, tyst och lugnt. |
|
|||
|
|||
Sv: Hemma bäst
ÅH Monica vilket glädjebrev!!!
Härligt att behandlingarna är avklarade och underbart härligt att du tog Dig tid att träffa mig din allra första dag i Aten och MIN allra sista på ensamresan. Det var SÅ kul att träffa Dig och att Du visade mig Nea Smirna. Till det stället där vi vi åt tog jag Claes när vi var ute och vandrade den allra första dagen, 15 nov på vår gemensamma resa till Aten/Pireus. Den resan kom vi hem ifån igår och alla de stadsdelar Du skriver om var Claes och jag också i. Även Agia Marina och Kifissia. Aten kan man vara i ett helt liv och ändå inte se allt!! Nu hoppas jag att allt fungerar fint med efterkontroller hemma och att vi återigen får läsa dina underbara betraktelser här på "riktiga" Kalimera. Kram och fin första advent!! Lissi |
|
||||
|
||||
Åh vad härligt det är att läsa dina inlägg!
Du är en sådan inspiratör trots sjukdom och motgångar. Jag önskar dig all välgång och att du tillfrisknar från denna hemska sjukdom som drabbar så många. Tack härliga DU! //maji |
|
||||
|
||||
Gott att det verkar gå åt rätt håll, Monica. Vi håller allihopa tummarna för dig!
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Hoppas att vardagslivet kommer att räcka till för nya beskrivningar av ditt liv på Kalymnos och att hälsan kommer att bestå!
Kreta-och Jämtlandshälsningar från / Jannis |
|
||||
|
||||
Så härligt att höra Monica!
// KR |
|
||||
|
||||
Gott att höra att du är tillbaka igen Monica!
Önskar verkligen att du nu får återhämta dig, bli helt ok igen, och att du kan njuta IRL av det härliga vardagliv som du så ofta låter oss njuta av i dina fina betraktelser. Masse |
|
|||
|
|||
Skönt att höra Monica. Läste med förfäran i ett av dina andra inlägg att du blev bestulen. Hoppas det ordnat sig med det nu och att du inte blev av med några pengar från korten. Ja Aten är underbart och vi som hör till dess trognare fans vet ju hur fantastiskt varierande och underhållande staden är och alltid har varit. Det var trevligt att träffa dig.
|
|
||||
|
||||
Underbara nyheter Monica!
|
|
|||
|
|||
Härligt Monica!!
/pawik |
|
||||
|
||||
Så härligt Monica!!
Vi har genomlevt och lever i detta helvete just nu, både mannen o jag!! HUR... kan nån drabbas 3 gånger...jag en gång och mannen 2 gånger.!? Inte roligt alls..men vi planerar framåt. Nåväl...nu har vi väl i oddsen för oss .. Vi ser fråmåt och kämpar! 💪 Jag är frisk nu i alla fall!😊 /Kajja |
|
||||
|
||||
Kajja, nog är det väldigt orättvist, barnsligt uttryckt!
Jag har också haft en del mer djuplodande funderingar ihop med kloka människor i min närhet. Slutsasen blev nästan alltid " acceptera och gå vidare". Tack, alla för välgångsönskningarna! Jag mår jättebra och har fått en ljusgrå persianpälsliknande kalott på skallen, väcker förundran och beundran hos dem som sett mig vithårig som, tja, Christine Lagarde ungefär...än har jag inte vant mig, men jag hittade en stickad mössa i Aten med en liten lapp på "I am over it" så den köpte jag direkt. Från ett kyligt Kalymnos där katterna sitter utanför köksdörren och ser ut som om det är mitt fel att det är kallt. Idag ska jag montera ihop en kojaliknande historia som de kan kura ihop sig i om kylan fortsätter. ( Det står just nu 8+ på min telefon...) |
|
||||
|
||||
Ta väl hand om dig och dina katter. Och fortsätt bjud på dina betraktelser.
|
|
||||
|
||||
Fint att höra att du har det bra Monica P. Och lycka till i fortsättningen också!
Och Kajja, fortsätt kämpa på ni också. / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett förtydligande: Vi kämpar nu med efterdyningarna och tycker att vi har fått vår beskärda del. Rädslan kommer nog alltid att finnas i bakgrunden. Monica P, det var inte meningen att hoppa in i din tråd, det blev en spontan reaktion bara Trevlig helg alla! / Kajja men |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Det har gjort stort intryck på mig att möta så många i liknande situation. Även om jag jobbat inom sjukvården sen 1960 kan jag ju inte påstå att jag delat patienternas känslor, det vore omöjligt att jobba om man inte kunde hålla sig någorlunda neutral. Jag har det här året träffat massor av folk som har det betydligt värre än jag, både vad gäller sjukdom och kapacitet att hantera situationen, för att inte tala om ekonomin. Ens närmaste, som varit omtänksamma och underbara på alla vis, blir ju också omskakade när en otrevlig diagnos blir ställd.
|
|
|