|
|
||||
|
||||
Ångest...
Det är februari och vi har ännu inte bokat nåt för Grekland 2017... olustig känsla
|
|
||||
|
||||
Sv: Ångest...
Men usch va otäckt!
Då är det dags att ändra på det. // KR |
|
||||
|
||||
Why oh why?
Kan ni göra något för att det ska bli bättre? Helena S - som ska testa Kykladerna för första gången |
|
||||
|
||||
Citat:
Det gäller att suga på det länge. Kanske ända tills en flygstol är köpt och använd, och man har landat någonstans i Grekland och säger ..... "Jaha, vad känner vi nu för? Vart ska vi dra hän?" Själva har vi det läget just nu. Inget bestämt. Inget bokat. ...... så länge man nu kan klara att hålla bokningsfingret i styr. Men jag tycker att det är en go känsla. Njut! Masse |
|
||||
|
||||
Netwolf, känslan du skriver om måste väl kallas
"Positiv ångest" ?! Finns det inte ett sånt ord så kan man nog inte beskriva tillståndet tydligare i alla fall Njut av "friheten" av att kunna ta det som det kommer. Något jag önskar att jag kunde lära mig / Kajja 👱 |
|
|||
|
|||
Ångest kan också handla om att det för vissa av oss är omöjligt att bara boka och vara glad att man kan resa vart man vill i Grekland när som helst under de bästa månaderna.
Det är för många osäkerhetsfaktorer, mest att få till tillräckligt med gemensamma semesterveckor beviljade från respektive arbetsplats för att få till det vi har planerat. Men i det ligger också en viss charm, en spänning, en oro mm. eftersom det antagligen kommer att gå hur bra som helst. Som alltid, om obegränsat med tid och pengar fanns så hade jag aldrig skrivit detta just nu. /Hasse |
|
||||
|
||||
Det skulle jag också haft om inget vore bokat... men igår bokade jag årets sjätte Kretaresa och då får jag ångest Nu finns det ingen mer ledighet att boka upp :/ Att planera och boka är "nästan" lika roligt som att åka
|
|
||||
|
||||
Min ångest handlar om att inte veta om jag kan resa till Grekland överhuvudtaget i år. Jag som var där senast i september 2014. Så då förstår ni säkert att det är frågan om en mycket stooor ångest!
Men jag hoppas att så många som möjligt kan resa i år och berättar här om sina resor. Även Netwolf! / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Förstår dig...Till Kreta skulle jag lätt kunnat pendla om tid o pengar fanns Jag har varit lite av en resebyrå till mina föräldrar och till goda vänner förra veckan. Det blev bokat på 2 ställen på Kreta. Jag blir lika ivrig att trycka på bokaknappen som dom Planeringen är verkligen halva nöjjet! / Kajja 👱 |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har också en egen resebyråMen jag bokar bara till folk som vill till Kreta ;D Ja man är verkligen priviligierad som kan pendla till stället man älskar! Men i år blir det en vecka mindre och en resa mindre än ifjol då jag slog rekordet med 14 veckor Undrar hur mycket man reser när man väl blir pensionär? ;D // Malin |
|
||||
|
||||
Inget bokat och också ångest, delar lite av det som du Alala beskriver. Osäkerheten är stor.
Sedan är det fler i familjen och man kanske bör visa dem mer av världen än bara Grekland... Det gnager också. |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja 👱 |
|
||||
|
||||
Klockren kommentar, Kajja!
Jag får ibland frågan om vart i Grekland jag ska flytta när jag blir pensionär Helena S |
|
||||
|
||||
Citat:
Inte köpa-hyra👍 September till december...sedan Mars till slutet på juni! |
|
||||
|
||||
Citat:
Helena S |
|
||||
|
||||
Ja, sugen blir man så det räcker till. Det värsta är att man har så sjukt mycket att göra på jobbet och det är ingen som gör ens jobb när man är borta, så man måste nästan "jobba in tiden" inför ledigheter.
Man har eg inte tid med semester, men vad skulle det vara för liv? Sjukt är ordet... /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Precis så är det tyvärr... när jag är tjänstledig (som jag måste vara när jag åker utanför loven) som lärare så jobbar jag dubbelt innan och dubbelt efter och får trots det avdrag för alla lediga dagar |
|
||||
|
||||
Citat:
skriva om på forumet när det är dags...om ca: tio år! / Kajja 👱 |
|
|||
|
|||
Jag har heller inte bokat än....har lite beslutsångest om vilken ö jag ska välja
|
|
||||
|
||||
Förresten...Vit tog ju en restresa till Zakynthos för några år sedan... helt oplanerat. ... Har vi varit där 3 gånger nu och det går inte att jämföra med älskade Kreta, men vi blev riktigt kära i den ön!!💛💜
Inget vi hade förväntat oss!! Kul med såna överraskningar😄 Annars gillar vi ju mest det genuina Grekland..men det var nåt som vi inte kan sätta fingret på med ön..👆💞🌴 / Kajja 👱 |
|
|