|
|
|||
|
|||
Hinner jag med bussen från Chania flygplats?
Landar på fredag 12/5 kl. 11.20 och då går en buss 12.00 in till Chania tror ni att det finns en möjlighet att hinna med den? Om jag hinner med den går bussen sedan till Paleochora 12.45. Kanske väl optimistiskt att tro att detta skulle fungera. Får annars bli bussen kl.13 och vidare kl. 16. Var ligger busshållplatsen när jag kommer ut från flygplatsen och var köper man bussbiljett? Har sett väderprognosen för helgen och den visar 29-33 grader lite för varmt för mej
|
|
||||
|
||||
Sv: Hinner jag med bussen från Chania flygplats?
Det borde fungera. Alternativet är ju en Taxi ner till Bussterminalen i Chania. Där vinner du 10 minuter,men får betala 23 € i stället för bussens tre.
Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Hälsar LenaPG |
|
||||
|
||||
Jag säger som min make, du hinner! Ingen högtrafik på flygplatsen så du får bagaget snabbt (om du har checkat in bagage).
Bussen in till Chania busstation tar HÖGST en halvtimme. Du har en kvart på dig att köpa bussbiljett till Paleochora. Vi hade också en kvart på oss för 3 veckor sedan. Då hann vi även att köpa förnödenheter inne på stationen, gå på toaletten samt stå och vänta ett tag innan chaffisen öppnade bussen. Märk väl att man inte får ta med något ätbart in i bussen. Men vi gömde sandwichen i datorväskan. Ha det bara så gott i Paleochora, önskar Birgitta! |
|
|||
|
|||
Tack för svar och bra information. Det ser ju lovande ut att jag ska hinna och taxi är absolut ett bra alternativ. Tack Birgitta för tipset om medhavd matsäck på bussen den går nog att gömma i handbagaget. Ska bli så spännande att resa och bo på platser som ni flera här på forumet berättat om. Tack hälsar Lena Pe
|
|
|||
|
|||
Var bor du i Paleochora? Jag kan rekommendera Soulas apartment. Underbar utsikt med soluppgången.
|
|
|||
|
|||
Är det någon som vet om det finns bagage förvaring på busstationen Chania?
|
|
||||
|
||||
Ja det finns, men skåpen tar fort slut.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hälsar Lena PG |
|
|