|
|
||||
|
||||
Vad föreställer bilden?
Saxat från en annan tråd:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Sv: Vad föreställer bilden?
Febril aktivitet i hjärnkontoret just nu. Det är ju någon maträtt som jag har för mig var uppe i forumet som fråga för en tid sedan.
Ha ha ha, hittade tråden som bilden visades........säger inget ! Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nej om du tänker på när bilden första gången visades tidigare under senvintern så var det inte du. Den bild jag har trott mig se då, är inte längre klickbar. Eller är det jag som inte är helt 100 på att det är samma bild ? Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag vill ju inte förstöra gissningsmomentet för andra men jag har svaret............. Hasse (jag ska ta med mig nyköpta picklesmorötter till jobbet i morgon) |
|
||||
|
||||
Får man gissa nu????
Kanske bäst att vänta lite till.... Smakar gott om det är det jag tror att det är... finns på Skopelos. Är jag på rätt spår Janne??? Carina |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Har ätit mycket goda och konstiga rätter i Grekland men aldrig sett något som liknar denna korv. Jag gissar att det är inbakad Feta
Skickar med en liten bild på en smaskig Påskrätt MVH Yeasou http://i76.photobucket.com/albums/j7...u/Pskgodis.jpg |
|
||||
|
||||
Citat:
Babsan |
|
|||
|
|||
Men USCH så äckligt det såg ut!!!!! Den maten hade jag nog lätt klarat mig utan...påsk eller ej!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
yeasou:Är d fårhuvud d där?Om d e d så e d bara gott.....mums
|
|
||||
|
||||
[quote=Lissi]Men USCH så äckligt det såg ut!!!!! Den maten hade jag nog lätt klarat mig utan...påsk eller ej!!!
Jodu Lissi, det var påsklammet som såg ut så här när det var nedplockat från spettet! Oj va gott det smakade. Gladeligen avstod jag från att äta av huvudet men "γιαγιά" (Mormor) tog det och åt upp det som var ätbart, bland annat hjärnan! Jag håller med om att det ser lite oaptitligt ut, men så här kan det se ut på bordet i påsktider i ett grekiskt hem! MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hade ALDRIG..kunnat gissa att det var en OSTPAJ!!! Nu vet jag..ifall jag får se en sådan i sommar!! ..Kanske till-och-med våga smaka den!!
|
|
||||
|
||||
Både ost- och spenatpajer formade på det här sättet har jag köpt på Rhodos och Kreta, även om de inte var så runda som på bilden, mer ovala.
Ivi |
|
||||
|
||||
Citat:
http://i45.photobucket.com/albums/f9...n/IMG_0841.jpg Barbro |
|
|||
|
|||
Citat:
Jaaaa......ÄSCH, jag är avslöjad........och jag hade fel så nu får jag köpa massor av morötter ! I och för sig ett trevligt straff men alltså - var har jag sett bilden ?? Hasse |
|
||||
|
||||
Jag tror det är ett grekiskt @
|
|
|||
|
|||
jag tror jag vet vad det är....men jag skriver det inte här......
|
|
|