|
|
||||
|
||||
En liten reflektion ...
Det är på flyget, på väg till Rhodos/Tilos jag läser en bok av Emelie Schepp - årets deckarförfattare 2019. Boken som heter Märkta för livet, är så spännande att jag har svårt att lägga ifrån mig den. Så på sidan 324 avslöjas mördaren, och jag läser: han är född 1953 på ön Tilos i Grekland. Svensk medborgare sedan 1960 ...
Märkligt sammanträffande! |
|
||||
|
||||
Sv: En liten reflektion ...
Se upp med svenskar på Tilos alltså! De kan ju vara mördare!
|
|
||||
|
||||
Tack för boktipset
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Ja, det var sannerligen märkligt!
Tack för tips, den finns nu på min att-köpa-lista. |
|
||||
|
||||
Netwolf! Han blev skjuten, så här kan du vara lugn. Fast utanför kyrkan inatt gick man inte säker. Det kändes som att befinna sig i en krigs-zon med alla raketer/bomber/rökridåer.
Tyvärr har vi haft stora problem med internet, så jag har inte kunnat skriva. Men igår fungerade det, så jag kan lägga ut texten från igår. Måste bara få hjälp av min man som just nu står vid grillen. |
|
||||
|
||||
Blev han skjuten?!
Nämen nu blev ju inte boken spännande!! / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad gäller E Schepp, så har jag läst en bok av henne. Den tyckte jag var sådär. Och jag fungerar så att hos mig får författare en chans. Tar dom inte den, så är det tack och godbays. Det gäller inte bara Schepp, utan även Rosman, Guillou, Dostojevskij... /Netwolf |
|
||||
|
||||
Kajja! Oroa dig inte, det säger ingenting ...
Netwolf! Alla måste få en andra chans. Vad hette den boken av Emelie Schepp? |
|
||||
|
||||
Oj så härligt det låter med påskfirande på Tilos!
Masse |
|
||||
|
||||
Upptäcker att det var länge sedan jag var här på kalimera. Har tyvärr haft stora problem med internet på hotellet, vilket varit trist. Men vi har haft tre härliga veckor på Tilos: upplevt den grekiska påsken, sett tavernor, en efter en, vakna ur sin vintersömn. För bara några dagar sedan öppnade Nautilos taverna, utan ägaren Jannis, som alldeles för tidigt, gick bort i vintras. Men det gläder oss att hans fru Zeva orkar fortsätta driva tavernan. På stranden i Livadia syns ännu bara ett fåtal solstolar ...
Hur kan jag ha missat att batteriet strax är slut To be continued ... |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack för rapport, Sjöborren!
|
|
||||
|
||||
Nu är jag laddad. Vi kom till Rhodos den 21:april och idag, den 15:e maj är det dags att resa hem. Vi har haft tre härlig veckor på Tilos, och några fina dagar här på Rhodos. Packade och klara sitter vi nu och väntar på en taxi, sen ut till flygplatsen. Nu hoppas jag bara att resväskan kan hålla vikten, så jag inte behöver lämna kassen med citroner som vår goda vän i Megalo Chorió plockade åt mig.
De tvä närmaste dagarna kommer jag att tvätta, stryka och packa om. Och på söndag reser jag (som reseledare) tillsammans med fem väninnor, till Kreta/Sitia. Nu kommer taxin ... |
|
||||
|
||||
Tack för trevlig Tilosrapport och ha en go tur till Kreta!
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa till Kreta lyllos dig. |
|
||||
|
||||
Kan meddela att det blev några oroliga minuter på flygplatsen efter att vi upptäck att kvinnan vid incheckningen var väldigt noga med vikten, och paret framför oss fick betala dyrt för övervikt. Vad gör jag ...jo, öppnar resväskan och plockar snabbt upp dom fyra stora citronerna och försöker stoppa dom i behån, men där var det redan övervikt, så det fick bli handväskan. Jag klarade vikten - hade två kilo tillgodo ...😎
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||