|
|
|||
|
|||
Resa till Underbara Grekland!
Hej på er Vänner!
Sitter och leta resmål inför sommaren.. Har varit två ggr nu i Karpathos och älskar det lugnet Jag skulle vilja hitta ngt enkelt hotell som ligger på en höjd då vi älskar att sitta o titta på en vacker utsikt. Måste inte vara Karpathos men det är ju så vackert där. Vi har varit på Kefalonia, skiathos, Kreta och då Karpathos. Vore tacksam för tips Önska er alla en fin kväll! /Madde |
|
||||
|
||||
Sv: Resa till Underbara Grekland!
Provat Ithaca? Lugnt och stilla och man kan bo med vacker utsikt. Så här bodde vi i Vathy.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Nej där har vi inte varit! Ser jättefint ut Tack ska genast kollas upp. Med vänlig hälsning, Madde
|
|
|||
|
|||
De tre bästa utsikterna hittils jag haft i Grekland är från Thea Home Hotel på Skopelos, Över Calderan på Santorini (hade tokflyt ett år med ett nytt lägenhetshotel som inte var hutlöst) och över Nafplio från Amfitri Palazzo
HAr ni några fler parametrar än just utsikten? |
|
||||
|
||||
Hej!
Mitt ögongodis är Parga! Villa Coralli som finns i Airtours utbud. Det finns även andra hotell på höjden med fantastisk utsikt på deras sida. Sen beror det ju när ni ska åka för där är mycket turister i högsäsong..som på de flesta grekiska destinationer. / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag skrev om utsikten från Annas i den här tråden. |
|
||||
|
||||
Citat:
Kika gärna på Panorama i Pythagorion på Samos! Ett mycket enkelt och fräscht hotell med vacker utsikt över hamnen och en stor del av Pythagorion, en lång trappa leder ner till hamnen. Apollo har detta hotell i sitt utbud. |
|
|||
|
|||
Amorgos är en fantastisk ö med ett stort lugn där det finns boenden med fin utsikt!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Åh så vackert !
|
|
|||
|
|||
Vill gärna kunna springa lite på semestern. Älskar att ta en morgonrunda och sen komma hem o äta god frulle så det vill jag gärna ha möjlighet till. Tack för alla tips kära vänner !
|
|
||||
|
||||
Citat:
Bilden är tagen från Marinas Studios i Livadia. Det går alltså att springa längs med stranden, och den som orkar kan fortsätta uppför ”mördarbacken” som syns till vänster i bild. Läs om Livadia här. |
|
||||
|
||||
Skulle just säga Annas studio på Tilos, då jag såg Jannes inlägg.
|
|
|||
|
|||
Tilos är ett av mina måste besöka öarna... Ser helt fantastiskt ut! Vi ska bara vara iväg en vecka denna gång och är lite osäker om man ger sig iväg till Tilos bara en vecka.. med tanke på transfern... men absolut så ska jag till Tilos ngn gång.
|
|
|||
|
|||
Nog klokt vänta till man har mera tid vi åkte med Apollo till Amorgos de året de hade, vi var två veckor men de var en hel del där som bara hade en vecka, o de blev en övernattning på santo både vid ankomst och avresa, de som hade en vecka var inte allt för nöjda med det om vi säger så ... vill minnas till Tilos hade vi övernattning på ditvägen
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men som alltid finns det ju en risk för att det blåser för mycket och båten inte går. |
|
|