|
|
||||
|
||||
En DOFT
När jag frågade om ett ord svarade några 'dofterna'. Därför undrar jag nu:
Vilken DOFT tänker du på när du tänker på Grekland? Bara EN den här gången också Jag börjar med OREGANO. |
|
||||
|
||||
Sv: En DOFT
...doften av solvarm hud...
Stina |
|
||||
|
||||
Flygplansbränsle!
|
|
||||
|
||||
Gyros.........
|
|
||||
|
||||
Avlopp..
På något sätt är det ändå positivt.... |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
....en färja med lukt av olja på däck!
|
|
|||
|
|||
Hej Elisabeth!
Jag måste nog hålla med en annan här och åxå säga: Grill-os från en närliggande taverna. (När man sitter på ballisen och är på väg ut och käka så kännar man alltid när dom har börjat grilla köttet, underbar doft faktiskt, och hungrig blir man !!!) Men det finns ju fler naturligtvis. Joppan med ca 90 dagar kvar (till grill-oset mmmmm) |
|
|||
|
|||
...en doft var ...
vi är 5 i familjen och alla tänker på olika... mamma: citronträd pappa: ouzo Johanna 19: båtlukten Malin 17: salt Julia 13: matoset som ligger kvar i gränderna |
|
||||
|
||||
Någon annan tror jag skrev just vad jag nu ska skriva! När dörren på flygplanet öppnas och man står där i trängslen för att komma ut! Oj va gott det luktar, torr medelhavsluft, eller vad jag ska kalla den för! Har jag tur så ligger vinden på från rätt sida så jag slipper känna av flygbränslet. Det är en speciell doft, i alla fall på Santorini. Har landat lite på olika ställen i Grekland nu och då men bara på Santorini upplever jag denna doft
Finns det någon annan Kalimerian som har upplevt detta fenomen? Yeasou |
|
||||
|
||||
Jag tänker också på den lukten. När dörrarna öppnas!
Det är en speciell doft. För mig är det Greklandsdoft. Och underbart att känna. NU ÄR VI FRAMME! Lotta |
|
||||
|
||||
Citat:
Lenapg |
|
||||
|
||||
EN doft....
Vad sägs om h(av-gaser)? Under "stora trädet" i Mandrakihamnen på Rhodos! |
|
||||
|
||||
Jo, jag fattar vad snubben menar!
Ibland på vissa ställen eftersom Grekland inte har vårt utvecklade avloppssystem, så kan man känna en lätt "charmig" bouqet av avlopp. Jag förknippar den doften också lite med Grekland |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Inte jag heller När det finns så många härliga dofter
Riitta |
|
||||
|
||||
Det luktar inte skit, snarare lite unket hav typ?
Och eftersom man trivs så förträffligt i Grekland så kan man förnimma den doften positivt, precis som många gör med diesel/bensin. För den delen var det INTE jag som sade det. Jag sa bara att jag tror jag fattar vad snubben menade... Haha....Santorini om 23 dagar |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag har problem med mina könsbegrepp?
Trodde ett tag att Inkfish var transa för h*n hade klänning! Men fattade efter några långa sekunder att Inkfish var av det väna könet |
|
|||
|
|||
Citat:
Men kan man tänka sig att i skrivande stund håller de på och lägger ner rör i marken på gatan utanför mitt hus, så om vi vill kan vi ansluta oss till det nya systemet. I morse kom jobbarkillarna åt en vattenledning så hela gatan forsade av vatten och ännu har inte vattnet kommit igång ja, ja, det är Grekland och man får bita ihop många gånger. Någon mat går inte att laga nu och jag som hade varit på marknaden och köpt färsk fisk men den går ju inte att rensa nu. Men å andra sidan köper gubben med sig gyros och det är inte att förakta. Monica |
|
|