![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Försöker med min första bildgåta. Var är vi och åker båt? / Kajja ![]() Senast redigerad av Kajja den 2020-02-06 klockan 22:50. |
|
||||
|
||||
![]()
Samos?
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Kul Kajja, att du börjar med bildgåtor. Chansar på Egina...
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Lefkas?
|
|
||||
|
||||
![]()
Då gissar jag på Skiathos?
Pia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skopelos?
Marilene |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Parga? //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Javisst är det Parga, C@nny o piam!
![]() ![]() ![]() Bakom oss har vi Pargabyn och vi rundar snart udden mot Valtosstranden. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej Kajja, Vi bodde ju i Parga i 3 veckor så sent som i somras. Jag tyckte det som man såg av båten och udden såg bekant ut. Vi åkte till Valtos många ggr med båt ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En liten undran angående Parga: Vi var där 1998 eller var det 1999!??
När vi var där tyckte jag att byn var trivsam - men enbart uppbyggd av turism. Är det någon som varit i Parga under lågsäsong? Bor det någon där då, existerar byn överhuvudtaget annat än under turistsäsongerna? Jag undrar bara så där ändå som man i bland kan göra med div värdsliga ting ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men Parga har ju, innan turistströmmarna, varit en levande by året om där folk bodde och arbetade, vilket många gamla foto jag sett därifrån vittnar om. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stor skillnad!! Om du tittar på live web cam från Parga så ser du. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var för några år sedan på lite rundtur i Joniska området i samband med jul o nyår. Flera platser var helt tomma, ex.vis Nidri där hela gatan var stäng. Itacha var visserligen lugnt men vi deltog i en by/ nyårsfest till kl 5 på morgonen, Preveza som inte är så turistig, var ungefär som vanligt, mycket folk på kvällarna och Astakos ungefär samma. Tänkte åka till Parga, men vi har ingen speciell relation till platsen, förutom att vi äter glass där ibland på sommaren.
För de som gillar speciella platser och kan ta sig tid at åka runt, träffa lokala människor så är det väldigt trevligt att ta sig runt i Grekland vintertid. Man blir uppmärksammad som utlänning och kanske också uppskattad av de nyfikna grekerna som undrar varför man kommer till just deras by på vintern. Nu blev det inte så mycket om Parga, men väl området. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||