![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Idag har jag kollat postfacket igen. Gissa om jag blev glad när jag såg att jag fått ett vykort igen. Denna gång var det från Kerstin (Fältjäntan) och Stickan.
![]() "Hälsingar från en dag på sjön. Svensk sommar är inte heller fel, även om längtan efter Grekland ligger och gnager." Stort tack! ![]() Kerstin har skickat ett vykort tidigare, och så har Pia och Phia också gjort. |
|
||||
|
||||
![]()
Så vackert!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fint!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så stilla och vackert! Även vi har vårt smultronställe i de småländska skogarna och närhet till en vacker badsjö.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Så fint!
Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Sverige är vackert, och det kommer många upptäcka denna sommar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Igår fick jag två nya vykort från vackra Sverige. Det är så kul att få vykort även hemifrån.
![]() ![]() Från Conny som har varit i Sunne. Stort tack! ![]() ![]() Från Carle och Annika som har varit på Gotland. Stort tack! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kalimera;430974]Igår fick jag två nya vykort från vackra Sverige. Det är så kul att få vykort även hemifrån.
![]() ![]() Från Conny som har varit i Sunne. Stort tack! ![]() Hej, Sunne med omnejd är fantastiskt fint. Jag höll till där en hel del under min uppväxt. Det var kul att visa runt familjen ![]() Bygden i Fryksdalen blev vårt alternativ till Skiathos, (där vi egentligen skulle ha varit om det inte varit för Corona-h-e). Men vad gjorde detta? Vi fick ju dessutom till en liten Kalimera-träff i Lysvik med Grekiskt tema hemma hos "Nickelena". Supergoda Gyros, Tzatziki, Mythos mm. Därtill Grekisk musik. Utsikten över Fryken från altanen gick inte av för hackor heller! ![]() Vi träffades oxå flera ggr på caféet inne i Sunne. ![]() Tack igen snälla Lena & Nicke! ![]() //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Conny och dina ladies för ert besök i vår vardag
![]() Jättekul att ha en liten sittning för att utbyta reseminnen och samtidigt njuta av grekiska smaker. ![]() Konstiga tider att inte handhälsa när man träffas första gången, men det gick ju väldigt bra ändå ![]() Ha det gott å hälsa så mycket från oss! Nicke å Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Igår fick jag ännu ett vykort från Kerstin (Fältjäntan) och Stickan. Denna gång från Mariestad, som verkligen ser jättefint ut, och de skriver de också i hälsningen. Jag har aldrig varit i Mariestad, men ölen har jag druckit.
![]() ![]() Stort tack Kerstin (Fältjäntan) och Stickan! |
|
||||
|
||||
![]()
Förlåt, lite O.T.:
![]() Många kanske tror att det finns ett bryggeri i Mariestad - men det lades ned 1972. Dagens öl med namnet Mariestads bryggs av Spendrups i Grängesberg... ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Så fint med dessa vykort!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag trodde faktiskt att ölen bryggdes i Mariestad. |
|
||||
|
||||
![]()
Igår kom ytterligare ett vykort, denna gång från Kajja som har varit i Simrishamn. Jag har fått fler vykort i år än vad jag brukar få från Grekland, och det är både roligt och lite sorgligt på samma gång.
![]() Kajjas collagevykort från Simrishamn. Stort tack Kajja! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Igår fick jag ännu ett vykort, denna gång från Piam-Pia.
![]() Bildtexter: Vänstanfallet 2 mil från oss. Själandsklinten i Nordingrå. Östanbäcken i vår lilla stad. Oj så vackert! ![]() Stort tack Pia! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas ett vykort online går lika bra...
![]() Hälsningar från en grönskande trädgård i Göteborg ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Fint! Är det botaniska? |
![]() |
|
|