|
|
||||
|
||||
PLF
Skulle fylla i PLF för grekresan, men fastna direkt. Fyller i flightnr och sen är det en ruta om "private". Bockar man för den kommer ett ANNAT fält fram. Vad ska man välja? Nån som vet?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: PLF
Citat:
När ska ni åka? Vaccinationspasset kanske är klart till dess. |
|
||||
|
||||
"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt .
Celbe |
|
||||
|
||||
Citat:
Sen tror jag PLF:en kommer att var kvar efter den 1 juli, så det är en fördel att man lärt allting från början. Jag har stött på att jag får använda geniknölarna 3 gånger nu. Ändå är man livrädd att inte QR-koden kommer klockan 24.01, grekisk tid morgonen före man ska åka. Birgitta |
|
||||
|
||||
Hur långt i förväg, innan resan, -skall man skicka in PLF:en?
//Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
//Conny |
|
||||
|
||||
Jo, men jag gamblar inte.
Citat:
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Netwolf: Självtestet/rapidtestet som jag gjorde innan avresa från Amorgos, där måste man fylla i både fadern och moderns namn!
Så du bör nog också scanna in hennes avgångsbetyg från folkskolan också. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Ja, det är nog lika bra
|
|
||||
|
||||
Och kom ihåg att fylla i vilket skonummer du har, för det kommer de att mäta när du kliver av flyget i Grekland!
Masse |
|
||||
|
||||
Ursäkta min dumma fråga, men hur får man tag på en sån blankett om man har tänkt sig och åka till Grekland ?
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Riitta; du finner skjemaet her på den greske regjeringens side, bl a på engelsk. Muligens finnes en oversatt utgave på skandinaviske språk?
https://travel.gov.gr/#/ |
|
||||
|
||||
Tack för svaren :-)
Riitta |
|
||||
|
||||
Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha!
/Netwolf[/QUOTE] Så himla klokt tänkt!!! 👍😁 👍 Mvh zakka |
|
||||
|
||||
Jag scannade in ett recept på mormors Krabelurer.
Ett riktigt orginal sen 1942. Det kommer nog till användning / Kajja som slåss med knotten efter kvällsdoppet |
|
||||
|
||||
Hmmm
Har inte Storebror redan scannat in alla dokument man någonsin kommit i kontakt med och lagt in dem tillsammans med 5G-uppkopplingen i det däringa chipet man får i sprutan... /Z |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|