|
|
||||
|
||||
Hälsningar från Naxos
Nu skrev jag ett långt inlägg men blev ”utslängd” Orkar inte börja om men vill berätta att jag och maken är på Naxos nu Här har blåst jättemycket sedan vi kom i söndags Kvällarna har varit kyliga men vi hoppas att det skall bli lite bättre snart
Skönt att vara här iaf //maji |
|
||||
|
||||
Sv: Hälsningar från Naxos
Tråkigt att du inte lyckades skicka det du hade skrivit. Det är ju extra tråkigt om man har skrivit ett längre inlägg. Bättre lycka nästa gång!
Trevligt att ni är på Naxos. Ha det fint! / Anne |
|
||||
|
||||
Ja det är så frustrerande när det försvinner
Ha det så jättefint på Naxos. Dit vill jag absolut nån gång. / Kajja |
|
||||
|
||||
Ja det har hänt mig tidigare också Måste skriva lite kortare
Nåväl vi startade från Landvetter lördag morgon 10:30 Efter div ombokningar av SAS hade vi blivit tvungna att istället för flyg till Köpenhamn nu åka till Stockholm istället Dessutom var det lång väntan där och vi landade först 21:30 grekisk tid i Aten Eftersom det kom att bli så sent så hade vi förbockat boende i Artemida som ligger 15 min bilväg från flygplatsen Där blev vi upphämtade av hotell Peris ägare som gratis körde oss till hotellet Snabb uppfräschning och så ordnade vår hotellägare även gratis skjuts till en restaurang han rekommenderade Toppen för oss som inte kände till omgivningen Där åt vi gott och blev även skjutsade hem👍 Dagen efter flög vi hit till Naxos där Todhoris från pension Sofi hämtade oss Kärt återseende där som alltid mycket välkomnande Det var svinkallt här på Naxos Grekerna sa att vintern kommit Men idag har det blivit varmare även om det fortfarande blåser mycket Idag långpromenad till Agias Anna där vi åt god lunch och solade Jag återkommer med rapporter //maji🇬🇷 |
|
||||
|
||||
Yes! Jag hann🤣
//maji |
|
||||
|
||||
Härligt att du är på Naxos! Det sägs att Naxos har haft massor med turister denna sommar, men det har väl mattats av nu? Jag vet att Vaggelis brukar stänga sitt andra hotell, Naxos Island, runt den 1 oktober och då brukar också taktavernan stänga. Men hotel Agios Prokopis brukar vara öppet under oktober.
Jag var där i början av säsongen, i juni, och då var det inte många skandinaviska turister där. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Ja det har tydligen varit fler turister i år än 2019 Nu är det färre men ändå ganska många tycker vi Alls inte tomt på tavernorna på kvällarna här i Naxos stad Ute på Agias Anna var det också många på stranden
//maji |
|
||||
|
||||
Oj då, långpromenad från stan till Agia Anna. Det är väl en rejäl bit. Hur långt är det?
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Ps Jag har lagt in några bilder i ett nytt album om någon är intresserad //maji |
|
||||
|
||||
Vilka underbara Naxosbilder!!
|
|
||||
|
||||
Mysiga Naxos stad! Fina bilder!
Birgitta |
|
|||
|
|||
Åh, så kul att se bilder från Naxos. Det var så länge sen vi var där. Tack! Njut varje minut!
Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Tack alla för er respons
Idag har vi åkt till Koufonissi Vi skall stanna här till på fredag Drygt 3 år sedan sist och vi har några bekanta som vi gärna ville träffa igen Lugnt och skönt efter larmet på Naxos Några personer vid Finikas som badade och som åt på tavernan Knallblå himmel hela dagen och vinden avtagit markant Ingen jättevärme men just nu 21 gr Vi får se hur det ser ut på tavernorna i byn ikväll Har bara Capetain Nicholas öppet så är vi nöjda //maji |
|
||||
|
||||
Har lagt ut några bilder från Koufonissi
//maji |
|
||||
|
||||
Väldigt fin utsikt från ert boende!
Birgitta |
|
||||
|
||||
Ja och solnedgången är magisk!
Finns en bild i albumet nu //maji |
|
||||
|
||||
Finikas är verkligen en fantastisk taverna. Älskar att sitta där länge och njuta av mat och utsikt. |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
||||
|
||||
Efter vår utflykt på Koufonissia har vi nu varit 3 dagar på Naxos igen
Det är fortfarande många turister och de flesta restaurangerna är öppna Igår hade vi dock lite tur När vi var på väg hem efter några timmar på Sankt George stranden så mötte vi ägarinnan till To Elliniko som en del av er kanske känner till Dom gör en i vårt tycke fantastiskt god Kleftiko och när vi var där sist så var den slut Hon stannar oss och säger att ” ikväll är sista kvällen vi har öppet så om ni vill så kan jag reservera bord och Kleftiko till er” Sådant händer väl bara i Grekland? Vi blev jättetacksamma och fick en trevlig kväll där Imorgon lämnar vi Naxos för Santorini //maji |
|
|