|
|
||||
|
||||
BILDGÅTA 5701 - Taverna och hamn på Agistri
Var sitter vi nu och väntar på en liten båt?
Masse |
|
||||
|
||||
Sv: BILDGÅTA 5701
Egina?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Nej inte Egina.
Masse |
|
||||
|
||||
Vet inte om du varit på Paros men det var den ö jag tänkte på då jag så din bild
//maji |
|
||||
|
||||
Citat:
Och det blev nytt personligt rekord för mig. Mina gåtor brukar sällan överleva mer än några timmar i bästa fall. Den här gången klarade den sig nästan nio dygn och ganska många gissningar. Och lite rätt till dig också Anne. Den första gissningen kom ju från dig och Egina fanns ju med på bilden även om det inte var rätt svar på gåtan. Det var nära ögat att inte heller den här gåtan hade blivit gammal. Masse |
|
||||
|
||||
Så här ser den lilla båten ut som jag väntade på. Bilden finns här på Kalimera på sidan om Agistri.
https://www.kalimera.se/oar/saronisk...ress-ferry.jpg Och byn som det handlar om är största byn, Megalochori, men det behövde man knappast gissa om eftersom ön är liten och det finns bara några få byar att gissa på. Masse Senast redigerad av Masse den 2023-09-22 klockan 22:00. |
|
||||
|
||||
Jo Masse, tänkte nästan gissa på Agistri, men sen drog dumma jag på den där Parga. För det är ju så att jag också har tagit Agistri Express från Egina till Agistri. Men då tog den oss till Skala. Och sen väntade vi i Megalochori på att fara tillbaka till Egina. Men det blev med en sån där hiskelig Flying Dolphin. :eek
Grattis till rekordet! / Anne |
|
|||
|
|||
Ierapetra på Kreta?
|
|
||||
|
||||
Nej inte Kreta. Gåtan är löst. Det är Megalochori på Agistri.
Masse |
|
|||
|
|||
Kanske Nissyros?
Hanna |
|
||||
|
||||
Citat:
Nej inte heller från Nissyros. Masse |
|
||||
|
||||
Hmmm. Ingen aning. Leros?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Karpathos?
|
|
||||
|
||||
Naxos månne?
|
|
||||
|
||||
Naxos …
|
|
||||
|
||||
Nej inte från fina Leros.
Inte heller från kära Karpathos. Nej Wolfen och Sjöborren, inte från Naxos heller. Masse |
|
||||
|
||||
Rhodos?
|
|
||||
|
||||