|
|
||||
|
||||
Bildgåta 5712 - Pirate beach på Kalymnos
Var är vi nu och skjuter salut?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5712
Plakias, Kreta?
Birgitta |
|
||||
|
||||
Vilken kanonbild!
Men, vi börjar väl beta av. Ikaria? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Tja, i dagens läge kan det ju vara bra att ha kanonen laddad. Men gissar att det är någonstans på Kreta.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Nej.
Ja och nej. Nej. |
|
|||
|
|||
Prøver meg på Hydra? 🤗
|
|
||||
|
||||
Rhodos
Masse |
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Ledtråd: kanonen har en koppling till strandens namn, och det är alltså inte Rhodos. |
|
|||
|
|||
Leros?
|
|
||||
|
||||
Ledtråden hjälper mig inte alls, men jag säger Lesbos.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Kanoni Beach på Korfu?
|
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Nej. |
|
||||
|
||||
Poros?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Paxos?
Den ön gör att jag tänker på : Pax vobiscum! (Motsägelsefullt med kanonen...) /Getpinglan |
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. |
|
||||
|
||||
Tänker bara på titeln "Kanonerna på Navarone, som jag bara minns som titel, men googlade upp det på wikipedia.en:
"Navarone Island is a fictional island portrayed in a novel by Alistair MacLean entitled The Guns of Navarone. The novel was made into a movie, but the film changed some of the geography of the island.[1] Although Navarone does not exist, its history is based on the real history of the Aegean Islands of Greece" Så en beach på egeiska öarna? 🇬🇷. Ungefär som Zorbas beach i Stavros på Kreta efter filmatiseringen... |
|
|||
|
|||
Etter å ha lest Getpinglans svar kom tanken flyvende at dette k a n være Pirates Beach (eg Kalames/Kalamies?) på Kalymnos. Et populært sted blant ‘unge’ middelaldrende. Med et anstrøk av wannabe karibisk touch .
Senast redigerad av malou den 2023-11-19 klockan 10:39. |
|
||||
|
||||
Rätt! Grattis!
Citat:
Visst är vi på Kalamies beach på Kalymnos, en strand som även kallas för Pirate beach och Exotic beach. Fler bilder finns här. |
|
|