Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-12-07, 10:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Nästan där

Resor planeras för oss flesta, men så händer ngt, som stjälper planerna. Kommer ihåg en gång för många många år sen, när vi skulle till Bali. Vi läste in oss så grundligt på resmålet, men så blev resan aldrig av. Men, än idag inbillar jag mig ibland att vi var där.
Vi hade bokat ett jättefint hotell i Paleochora, då plötsligt sjukdom ställde in resan. När hotellet nämns, så är det ju "vårt hotell som vi bodde på". Fast vi aldrig gjorde det.
Men att resa i tanken är också att resa. Och för att efterhärma Ulf Lundell "En inställd resa är också en resa".

Men vilken är din nästan-resa? Eller nästan-resmål/ort? För mig är saken klar - Kefalonia. Vi har varit på väg dit hur många ggr som helst, men vi har aldrig nått ända fram. Vi har t o m två-tre innestående nätter i Agia Efimia, sen några år tillbaks, trots att jag aldrig satt min fot på ön. Eller. Det har jag faktiskt. När båten la till i Fiskardo, så klev jag i land och gick lite på kajen, bara för att kunna säga att jag varit på Kefalonia.

Men, som sagt. Vi tycks aldrig komma dit, men skam den som ger sig.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2024-12-07, 17:07
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Nästan där

Netwolf, jag trodde faktiskt att ni hade varit på Kefalonia. Tycker du har både nämnt och biltgåtegissat på Kef många gånger..
Vi har nästan återvänt dit för några år sen men då slutade de med resorna från Landvetter helt plötsligt.
Vi hade via Airtours valt ut hotell och en annan ort än Skala som vi bodde i innan. Åh vad besviken jag blev
Det är vår nästanresa.
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2024-12-08, 05:29
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

För min del blir det Leros. Jag skall dit hela tiden. Men det blir inte av för "tidpunkten" är inte rätt.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2024-12-08, 13:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Men, som sagt. Vi tycks aldrig komma dit, men skam den som ger sig.
Det har blivit svårare att resa till Kefalonia. Airtours, som var det enda charterbolag som reste till Kefalonia, har blivit uppköpta och bytt namn till Sunweb, och i och med det lades Kefalonia ned som resmål 2025.
Svara med citat
Gammal 2024-12-08, 18:12
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

För oss är det ocskå Kefalonia i kombination med Ithaca och Meganissi.
Vi hade en tre veckers båtluff helt bokad och klar när pandemin satte stopp för det.
Vi har försökt att få till den resan igen men det har fallit på galet dåliga flyg från Göteborg.
Vi kommer inte att ge oss så något år framöver kommer den resan bli av.
//
KR
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.