Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-04-23, 22:38
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Att ha råd att resa

Nu kanske jag låter lite "för mycket" när jag delar med mig om våra spartips men detta funkar för oss.
Vi har en budget för alla utgifter och när räntorna sänktes så behöll vi samma summa varje månad men lät "överflödet" gå in på ett resekono. Vi förhandlade även med banken om våra lån.
Helt plötsligt hade vi en fin peng där och då blev det lite mera plus
Jag har köpt flera plagg på second hand men oftast såna som ser nya ut. Har gjort fina fynd av linneplagg för runt 59-79 kr.
Vi rensar överflöd av grejer vi inte behöver..såna som bara vilar på hyllorna och tar plats.
Nu ska jag inkassera 700 kr från en second handbutik för saker jag inte ens kommer ihåg.

Vi pantar våra flaskor, gör matlådor, köper 3 betalar för 2, lägger i frysen vid storköp..ja det kanske låter som ett heltidsarbete men icke!!
Det är all mödan värt och betalar sig i längden!
Sen blir det ju inte så mycket kroghäng som förr...det märks åxå i plånboken och det sparar vi till Grekland.
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2025-04-23, 23:44
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Att ha råd att resa

Finfina tips, Kajja!!
Och att göra storkok istället för att laga till en middag när man hittar prisvärt kött sparar både pengar och tid. En gryträtt blir ju bara bättre av att få "mogna" lite........
Har du trädgård och behöver/vill förändra lite, byt med grannar som kanske behöver dela stora plantor istället för att åka till plantskolan. Finns också (har jag hört) grupper på Facebook för trädgårdsväxter där man byter.
Det finns många bra sätt att spara pengar om man bara tänker efter lite.

Har ni, kära Kalimerianer, kanske fler tips att dela med er av??

Catlady 🐈
Svara med citat
Gammal igår, 07:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag hade Netflix, Max, Disney + och Prime, men den streamingkanalen jag tittar mest på är SVT Play. Så jag sa upp hela klabbet. Sen byter jag bredband, tv, mobilabb i princip varje år, då man ofta får förmånligare erbjudanden. T ex har jag nu obundet bredband, med tanke på att byta vid black friday.

/Netflix, flåt Netwolf
Svara med citat
Gammal igår, 08:58
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag hade Netflix, Max, Disney + och Prime, men den streamingkanalen jag tittar mest på är SVT Play. Så jag sa upp hela klabbet. Sen byter jag bredband, tv, mobilabb i princip varje år, då man ofta får förmånligare erbjudanden. T ex har jag nu obundet bredband, med tanke på att byta vid black friday.

/Netflix, flåt Netwolf
Vi har varken Flex, Flix, Max eller vad de nu heter utan bara Telias basutbud. Sen kan jag tipsa om Fello mobilabonnemang. Väldigt bra priser, speciellt för 55+! Det har funkat helt smärtfritt i snart 2 år. Spotify kör jag med reklam och det är ju gratis
/ Kajja
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.