![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
I somras skulle vi flyga hem från Ioannina och var tidigt på flygplatsen. Då flygplatsen ligger nära intilll, tog vi hyrbilen och "gjorde stan" några timmar. Och så fint det var där. Sjön som ligger som en spegel och den magnifika borgen. Här skulle jag kunna tänka mig att bo några nätter.
![]() När vi lämnade bilen på flygplatsen till den lokalfödde Chicho, så berättade vi att vi tyckte att Ioannina var så fint. Han gick igång på alla cylindrar och berättade om staden och dess omgivningar. Vi höll nästan på att missa flyget, innan han slutade. /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Jag har bara varit där över dagen och tänkt att hit kan jag tänka mig att åka för en lite längre vistelse. Mycket vackert!
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi bodde i Ioannona i början och slutet av vår resa för 3 år sedan. En fantastiskt fin stad. Man befinner sig mitt i det grekiska vardagslivet. Vi bodde på hotell Kastro innanför murarna, besökte Peramagrottan, tog båten ut till den lilla ön.
Kerstin |
|
|
|||
|
|||
|
Ioannina är en verkligt härlig stad!!
Har varit där många gånger och slås alltid av att jag känner mig så hemma och bekväm..... ![]() Och vill man hitta fina silverarbeten i traditionell form är det rätt ställe att leta på..... Catlady 🐈
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi har bara passerat Ioannina med buss och det gav verkligen mersmak! Hoppas att det blir tillfälle att stanna några nätter senare i livet.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag har varit "dagturist" i staden och kan bara hålla med.
![]() //Conny
|
![]() |
|
|