![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Här kommer en första maj hälsning från Paleochora där vi varit sedan i söndags. Vi bor i en studio knävänligt på bottenvåningen på Haris med fantastisk utsikt över havet där fullmånen glittrat i havet senaste kvällarna.
Vädret har varit perfekt 22-24 grader och strålande sol. Det fejas och målas här i byn inför kommande säsong och idag har flera tavernor öppnat. Idag är det helgdag här och på förmiddagspromenaden såg vi hur hel get grillades och flera som plockade blommor till 1:a maj kransar att hänga på dörren. På Haris är det levande musik och extra bord utsatta i väntan på gästerna. Det är 8 år sedan jag var här senast och det mesta är sej likt och den platta byn är perfekt för mitt knä. Ska fortsätta att njuta av allt det goda här till på torsdag då vi åker till Chania |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Härliga Paleochora! Njut ! 🌿🇬🇷😀🌸🐐💙🤍 /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
|
||||
|
||||
|
Låter ju helt ljuvligt!
// KR |
|
|
||||
|
||||
|
Då kanske du bor i "min" studio, 3:an eller4:an Du måste hälsa till Katerina, Haris och Elvis från mig. Samt njut av vistelsen i fina Paleochora. Nu blev längtan stor! Birgitta. |
|
|
||||
|
||||
|
Så bra det låter, Perlen! Skulle gärna vara där själv också.
Man kan nog inte bo närmare havet i Pale än på Haris studios på markplan.Njut vidare, har ni hittat någon favorit när det gäller tavernor? De flesta brukar ju vara bra där men alltid kan man ju hitta någon som man tycker extra mycket om. / Anne
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jag har hälsat till Haris, Katerina och Elvis och dom mottog glatt hälsningen från dej. Elvis är verkligen en gammal farbror hund han är 16 år nu. Vi har så fina dagar här och njuter för fullt. |
![]() |
|
|