|
|
|||
|
|||
Badlakan och så
Ska man ta med ett stort badlakan att sola på eller är det billigt att köpa därnere? Vill inte ha med så mycket packning, och kan tänka mig att det är dyrt att hyra solstol.
Eller ni kanske brukar använda hotell-handdukar? Men känns konstigt att ta med sig dom ner till stranden.. |
|
|||
|
|||
Sv: Badlakan och så
Ibland tar vi med oss våra sämsta badlakan som vi lämnar kvar när vi skall åka hem, då är de så "saltiga" och förstörda. Och ibland har vi handlat på stället, det brukar inte vara så dyrt, ca 100 SEK kan man få ett stort badlakan för.
|
|
||||
|
||||
Som regel så er det ikke lov å ta med seg hotellets badehåndklær på stranda! Så det tror jeg ikke jeg ville satset på.
Jeg pleier å ha med meg to store badehåndklær. De har jeg i håndbagasjen, for jeg bruker dem som tepper på flyet. Syns alltid det er litt kaldt på flyet. Også kan man jo bruke dem som pute også, sånn at man kanskje får sitte LITT mer behagelig, og kanskje til og med får sove litt. |
|
|||
|
|||
Citat:
Gäller bara att övertala mamma om att offra några badlakan, dom jag själv har i lägenheten är nya allihopa |
|
||||
|
||||
Ett annat sätt om man vill spara plats och vikt är att lämna badlakanet hemma och istället ta med ett gammalt vanligt lakan eller en sarong för att ligga på samt en liten handduk för att torka sig med.
|
|
||||
|
||||
Jag brukar också ta med något gammalt badlakan och lämna kvar det där .
Barbro |
|
|