Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-08, 21:13
Maracas Maracas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Åker i juli med en 1 åring, honeymoon och 30 års kalas!

Hejsan,

Är jätteglad för att jag hittat en resa till min lilla familj.
Vi gifte oss i pingst och fick lite bidrag till en resa.
Efter lite råd från kompisar kom vi fram till Västra Kreta.

Vi firar mycket där nere!!!

Nu har jag läst det mesta i forumet och ska inte ställa långrandiga frågor, men undrar givetvis lite. Vår lilla son är lite över ett år och jag behöver tips på vad jag ska tänka på innan vi far och under vår tid på Kreta. Vi stannar i två veckor.

Vigla heter hotellet, är det någon som vet något. Är det ok att dra upp barnvagn dit från stranden? undrar väl mest om trappor och sånt.

Lidl hörde jag att det fanns. Har de samma utbud som i sverige?

Kram så länge.. fler frågor följer säkert
Maria med familj
Svara med citat
Gammal 2006-06-09, 16:48
Maracas Maracas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Åker i juli med en 1 åring, honeymoon och 30 års kalas!

PUFFAR UPP LITE
och hoppas på svar...
Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 15:13
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej Maria!
1 åring, honeymoon och 30 årskalas allt på en gång, jo då börjar jag med att säga Gratulerar.
Vigla, det rosa hotellet en bit utanför Chania, ligger på en höjd ovanför kustvägen och utsikten mot havet är fin.
Backen upp från vägen till hotellet är ganska brant och seg. Krävande med en barnvagn? Ja det är ju en fråga om ork och kondition förstås. Om inte annat så får du bådadera om du skall fram och tillbaka till stranden ett par gånger om dagen. Stranden ligger en bit bort så räkna med att dra barnvagnen ytterligare en bit fast då på slät mark. Bukten strax intill har en bra strand.
Hotellet, som inte är så stort, har som du nog vet pool, ett alternativ under tiden som 1 åringen kanske vilar middag.
Juli månad på Kreta är varm och ibland mycket varm. Solen bränner så använd en hög solfaktor eller tunn t-shirt speciellt på 1 åringen och bäst också en "mysse" på huvudet men det har du säkert redan tänkt på.
Lidl då? Jo det finns ett par affärer i Chania med omnejd.
Från Vigla in mot Chania hittar du Lidl på vänster sida i Kato Daratso, följ vägen ned mot stranden vid trafikljuset.
Om de har samma utbud som i Sverige kan jag inte svara på med säkerhet men det är nog ganska snarlikt.
Ok jag önskar en trevlig och avkopplande resa med mycket sol och bad.
Det kanske kommer fler frågor
lars
Kriti sti kardia mou
Svara med citat
Gammal 2006-07-02, 10:20
Patrik Ss avatar
Patrik S Patrik S är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Hej Maria och grattis till firandet av allt!
Jag tycker ni har valt helt rätt hotell. Vi kom hem för två dagar sedan, efter att ha bott på just Vigla. Iofs är backen rätt brant, men det är nog ett värre problem om man vill korsa den livsfarliga huvudgatan för att komma ner till stranden.
Eftersom du nämnder Lidl har ni säkert tänkt hyra bil, annars blir det en ganska så krävande promenad i hettan för att handla livsmedel. I annat fall rekommenderar jag affären "No Problems", som ligger nere i Kalamaki, på "rätt sida vägen". Det finns även en affär som ligger närmare, men den har inte lika stort sortiment.

Vill du läsa om vår resa, så jag alldeles nyss gjort en reseberättelse, som du hittar på den här sidan
Trevlig resa, och hälsa Anita och Jack på Vigla från mej!

Vigla sett nerifrån
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.