|
|
||||
|
||||
Sv: Bila på Karpathos
Joda det blir nok bra! Grunnen for at jeg hadde begynt å angre meg var rett og slett forde jeg skjønner at i August er det veeeldig fullt på denne øya. Det er virkelig vanskelig å finne et ok bosted til en vettig pris... ,
vi har vel kanskje vært litt kresne med beliggenheten.... I tilegg er komunikasjonen (båt)til Rhodos ikke så veldig god i følge gtp. slik at planene våres ikke er så lett å gjennomføre. Nå har jeg sluttet å ringe rundt , vi tar det som det kommer og tar det rommet vi får! Vi har booket tre netter på Golden Sand i Lefkos først og det tror jeg blir kjempebra. Tar bussen derifra på eftan, er vel i Pigadia i 18 tiden kanskje..? og da får vi bare lete... (og betale det det koster) Og nå gleder jeg meg etter alle disse flotte bildene!! Kanskje blir vi lengre på Karpathos og så dropper vi Symi? DE fem siste nettene vil vi bli på Rhodos.. Takk for oppbacking Ia |
|
||||
|
||||
Symi i augusti ?! Nej det skulle jag oxå skippa.Där är alltid VARMT,så hur ska det då inte vara i augusti.Rhodos är ju alltid Rhodos,men jag skulle förstås stanna på K så länge som möjligt.Ha det så bra vad ni än väljer.Cia
|
|
||||
|
||||
ALLA öar är smockfulla i augusti, det gäller inte bara Karpathos.
Jag skulle faktiskt också strunta i Symi. Där är, som cia säger, förfärligt varmt. Och där lär du få väldigt svårt att hitta boende till rimligt pris i augusti. Det tror jag däremot du klarar på Karpathos. |
|
||||
|
||||
Jeg har bare erfaring med Augustreise fra i fjor, hvor vi var på Kos og Rhodos. Veldig lett å få billigt, men flott bosted begge steder.... 35 euro pr. natt for oss tre, begge med pool & bar ect. På kos inkludert frokost.
På Karpathos har jeg ikke fått tilbud om noe med pool for under 70 Euro. Det billigste uten er 50 Euro, bortsett fra Garden Villa som tilbød meg fpr 35 Euro... (det var i februar og jeg syntes det var "langt" til strand , så jeg takket nei, nå er det fullt). Og jeg har ringt og mailet 15-20 steder. Enten er det fullt, for dyrt eller chartret. (veldig mange er chartret) Men vi finner vel noe på plass..... Men han på Miramare så til meg i April at der var veldig vanskelig å finne bosted i August.. Derfor har jeg angret meg litt på øyvalget... Men nå gleder jeg meg, det blir nok bra og vi dropper nok, som du sier, Symi. Vi får ta det en annen gang tidlig i sesongen. Ia |
|
||||
|
||||
Möjligen får du dra ner på poolkravet, men jag tror ändå att du hittar nåt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi hade en helt underbar vecka på Karpathos !! /Britt |
|
||||
|
||||
Ja, Antlantis var mitt første valg sammen med Miramare bay, Ligger begge veldig bra til. Kontaktet dem i Februa-Mars... Atlantis skulle ha 70 Euro for oss tre, mens Miramare var fullbooket
Jeg må ikke ha pool, men da vil jeg i tilfelle gjerne være litt nære stranden, eller iallefall ha en stor balkong, Regina skulle også ha 70 Euro, Romatica & Parasol var fulle, Olympic for dyrt og Iolkos har jeg ikke spurt...., ingen høydare kanskje. Sound of the sea skulle ha 60 Euro i Mars, men nå har de fullt. Delfini skal ha 400 for en uke, Sun Rise, Titania, WhiteHouse,Pavilion,Panorama er alle fulle.... + noen til... Jeg tar det som det kommer... Jeg skjønner at det vil koste mellom 50-60 Euro for oss tre, påenget var da at det er virkelig ikke så billig å bo på Karpathos som mange sier, eller som jeg var instilt på ,iallefall i forhold til de andre øyene jeg har bodd på de siste 2 årene. Jeg er nok bare for godt vant, eller at veldig tur før... Ia |
|
||||
|
||||
Det finns en hel del enklare men ändå prisvärda boenden inne i stan. Visserligen inte så nära till stranden men promenaden tar inte många minuter om du inte hittar något du verkligen vill ha kanske det ändå är ett alternativ. Min personliga erfarenhet av Karpathos från det jag besökte ön med dottern var att vi nästan aldrig besökte stranden i staden utan gjorde olika buss och båtutflykter. I augusti går bussen ofta till Amoppi och det är ändå antagligen där ni kommer att vilja bada dom dagar ni inte gör längre turer. Kanske du bara ska chansa på att ordna boende när du kommer fram och om du vill gardera dig bara boka första natten. På plats är det så mycket enklare att se var ni kan tänka er att bo. Helt fullt blir det aldrig på en sån här stor ort utan tak över huvudet får ni alltid.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja det er det jeg har bestemt meg for å gjøre nå..., tar det som det kommer. Tenker også så, at tak over hodet må vi få uansett.
Jeg har allerde bestilt tre netterpå Lefkos som vi starter med. Tar bussen derifra om eftan og da kan vi lete litt rundt. Ikke er vi så slitne da heller som man ofte er når man står opp i 03.00 for å reise til flyplassen, venting, reising osv. (noen som vet om det går buss hver dag, kom plutselig på nå at jeg leste et sted om at det ikke gikk buss til/fra Lefkos på søndager, det var kanskje du Eva som skulle ut dit engang hvor det ikke ble noe av??) Vi hadde tenkt å dra inn til Pigadia søndag, 3 netter i Lefkos får rekke Takk skal dere ha... Ia |
|
||||
|
||||
Låter mysigt att börja med Lefkos och bara koppla av första dagarna på en mindre plats. Jag vet inte hur bussarna går men augusti är den månad som har flest turer. Det finns en liten turistinformation i Lefkos om du hittar info om den kanske du kan maila och fråga.
Eva |
|
||||
|
||||
Nu i juni fanns inga bussar över huvud taget på söndagar, om jag minns rätt.
Jag kan troligen ta reda på det åt dig, ge mig ett par dagar bara. Om dina priser: det ÄR inte dyrt att bo på Karpathos. Men så vitt jag kan se har du nästan bara kontaktat stora charterhotell, de tar alltid bra betalt. |
|
|||
|
|||
Citat:
Där får vi betala 71 euro för fyra personer/natt. Sedan finns det ju naturligtvis rum från 25 euro och uppåt utan pool, men har man lovat ungarna pool så är det väl bara att bita i det sura äpplet. Atlantis verkar ju även ligga placerat väldigt bra, mitt emellan strand och centrum. /Jonas |
|
||||
|
||||
[
Citat:
Vi kommer torsdag og har bestilt 3 netter på Lefkos, det betyr at vi har planlagt å reise til Pigadia søndag ettermiddag..., men om det ikke går noen buss ja, da har jeg et problem.. Ringte akkurat Atlantis igjen for å høre en gang til på pris, men han hadde nå fullt i den perioden. Spurte han om det gikk buss fra Lefkos til Pigadia på søndager..., han sa ja, men jeg stolte ikke helt på svaret hans... Jeg har heldigvis ikke lovet ungene noe pool, men hadde lyst til å overraske dem da jeg vet at de elsker det.. Men er instilt på å finne et enklere sted, Mertonas har Mikke tipset om , men de har ikke ordenlig balkong..., det er et must å ha en uteplass hvor det er plass til å spise frokost, og helst med litt utsikt. Et sted som heter Kalimera skulle jeg ha tenk meg, men har ikke klart å spore tlfnr. er nok et nederlansk charterhotel. Men så lenge jeg nå vet at det går ann å finne enklere bosteder på plass så venter jeg..., så blir det som det blir.. Når skal dere reise Jonas? Ia |
|
||||
|
||||
Det finns en stor gemensam balkong på Mertonas och där brukar det aldrig vara upptaget.Kanske kunde kanske passa för frukosten.Rumsbalkongerna är små det håller jag med om.Tyckte det var lagom till mig när jag åkte ensam.Har inte kollat alla balkonger men antar att alla har ungefär samma storlek,vänta förresten de bredvid stora balkongen är nog lite större.
|
|
|||
|
|||
Har bott på olika hotell i Pigadia. Sea Stone var den absolut bästa, två balkonger, en vanlig ooch en fransk.
Bodde i anda våningen, hotellt ligger nästan mittemot posten'Tvtå bekanta bodde i Atalntis o. när de var på besök hoss, beunrade de våra stora rum. Atlantis hade små hotellrum... men det är vät konsten att välja o. turen också. Soleil Senast redigerad av inkfish den 2006-06-23 klockan 16:54. Anledning: för långt citat |
|
||||
|
||||
Ia: förutom det jag PM:ade i går - att busstidtabellen visar att det inte finns nån buss i augusti - har min sagesman nu kollat även med folk på busstationen som ger samma besked: there is no bus service
on Sundays from or to Lefkos during the whole summer. |
|
||||
|
||||
För två år sedan tänkte jag mig en busstur till Lefkos på en söndag.
Det stod på en plakat på buss stationen att det går en buss till Lefkos kl.10.00 på söndagar, så jag packade min rygga och skulle iväg. Väl framme väntade jag en stund och frågade en förare till en annan buss när bussen till Lefkos skulle gå Den skulle inte gå så det blev inget Lefkos den sommaren Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Boende/Ias resa - delad tråd
Ja det var deg Riita som skrev det..., jeg husket at jeg hadde lest det et sted og kom plutselig på det her om dan...
Men fy..., Han på Atlantis insisterte på at det gikk buss, selv på søndag, "are you sure"? "yes!." Godt jeg sjekket det ut, Takk for hjelpen Inkfish ! Ok, da må vi bare ta et standpunk her, om vi skal bli to netter eller 4 netter....? Det var fint tråden ble splittet, fikk litt dårlig sanvittighet for at Gita ble helt "overskjørt" av mine greier.. Men om man blir 4 netter så er det kanskje greit å leie bil i Lefkos og ta en utlukt derifra...? Sender melding til deg senere i kveld Inkfish Ia |
|
||||
|
||||
Sv: Boende/Ias resa - delad tråd
Citat:
Klart du kan hyra bil i Lefkos! En utflykt därifrån är ju att köra norrut, titta på Mesoxori och Spoa och sen ner en liten bit längs östkusten för att bada i Apella (men då får du inte vara rädd för att köra på branta vägar) |
|
|||
|
|||
Citat:
Det vi har bestämt hitills är Karpathos, en "mellanlandning" på Rodos, sedan Kalymnos. Efter det lutar det åt Samos för att kanske passera Naxos på vägen till Aten. Båttrafiken direkt mellan Samos Aten verkar inte vara någon höjdare, 10 timmar dagtid , därav funderingen på att ta några nätter på Naxos på hemresan. /Jonas |
|
|